A kerek lámpák mellett persze több közös van a Porsche 911-ben és a Mini Cooperben, mint gondolnánk: mindkét modell nagy múltra tekint vissza, és sikeres tudott maradni a legalább fél évszázados történelme során.
A 911-ből 1963 óta 800 000 példány talált gazdára – sokkal több, mint bármelyik másik sportautóból. A Mini különböző változataiból az 1959-es nagy premier óta a klasszikus 2000-ben történt búcsújáig 5,3 millió darab fogyott.
Nemcsak népszerűek, de formájuk is ikonikussá vált, és mindmáig meghatározza a mai divatot. Sir Alec Issigonis, a Mini formatervezője némi büszkeséggel a hangjában elismerte, hogy terméke a „világ egyetlen menő kisautója”. Mi történne, ha a két autó tényleg ringbe szállna? Erre 2010-ben az akkori reinkarnációkkal került sor, mikor is Amerikában egy 184 lóerős Mini Cooper S kihívta a 345 lóerős Porsche 911 Carrerát egy mérkőzésre a Road Atlanta versenypályán.
De nem a klasszikussá vált aszfaltcsíkot használták a küzdelemhez, hanem a szűkös, igazán kanyargós belső pályát. S az eredmény? A Porsche természetesen megtartotta előnyét, kb. 2 másodpercet verve az apróságra, ám mindegyik másodperc legalább 10 millió forintnak megfelelő összegbe kerül a tulajdonosnak. Így nézve pedig két győztese is akadt a nem éppen komoly versenynek.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!