A hatfokozatú kézi vagy felár ellenében hatgangos automataváltóval rendelhető újdonságokkal immár tíztagúra nő az összkerékhajtású Mini modellek száma. Az elektromágneses központi differenciálművel rendelkező ALL4 rendszer folyamatosan variálja az erő elosztását az első és a hátsó tengelyek között, azonban ha van tapadás, továbbra is elöl hajt. Az egyes tengelyeken a menetstabilizáló záróhajtást imitáló funkciója biztosítja a megfelelő tapadást csúszós körülmények között.
Az 1,6 literes szívómotor a Countrymanben, valamint annak kupésított testvérében (teszt hamarosan) is 122 lóerő leadására képes, miközben 160 Nm-es csúcsnyomatéka 4,25-nél érkezik. Ezzel a formás mindent tudó kézi váltóval 11,9; automatával 11,7 másodperces 0–100-as sprintre képes, miközben végsebessége 184, illetve 182 km/h. Ennél a Paceman egy tizedmásodperccel fürgébb és 1 km/h-val gyorsabb.
Az összkerékhajtás 70 kilogrammos plusz súlya menetdinamikailag csak mérsékelten csökkenti a Minik képességeit, ám a fogyasztáshoz jelentékenyebben odatesz. A kézi váltós kiadás 9 deciliterrel kortyol többet (6,9 l/100 km), miközben az automatánál – start-stop híján – már 7,5 literes étvágyra számíthatunk. Az újdonságok már rendelhetőek, az első példányok kiszállítása pedig júliusra várható. Az összkerékhajtás felára 480 ezer forint, amelynek köszönhetően 6,61 milliótól vihetjük el a Cooper ALL4 modelleket. A Paceman közel félmillió forinttal kerül többe tágasabb, ám kevésbé látványos testvérénél.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!