Tudjuk például, hogy a motorháztető alatt a General Motors új, LT1-es kódnévre hallgató erőforrása ül: a 6,2 literes, V8-as szívó benzines nem szűkölködik a csemegékben. Közvetlen befecskendezés, aktív üzemanyag-menedzsment, folyamatosan változó időzítésű szelepvezérlés és fejlett befecskendezés gondoskodik a temérdek lóerő megfelelő generálásáról, miközben a takarékosságot többek között a hengersor-lekapcsolás szolgálja, így részterhelésnél négy hengerrel üzemel az LS3 motor utódja.
Az amerikai fogyasztási ciklus esetében mindez 9 liter alatti városon kívül fogyasztáshoz vezet, ami az európai mérések szerint még ennél is alacsonyabb lehet. A héten napvilágot látott hivatalos hírekben végre a teljesítményre is fény derült. Nos, az LT1 azonos mérete ellenére akár 30 lóerőt izmosodott a 437 lovas LS3-mal összehasonlítva. Alaphelyzetben 461 lóerőt és 624 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít az óriási V8-as a sofőr rendelkezésére, miközben a feláras sportkipufogórendszer immár megrendelése esetén 467 lóerőről és 630 Nm-ről beszélhetünk.
A csúcsteljesítmény 6000 1 percnél, miközben a maximális forgatónyomaték 4600-nál érkezik.
Az erőforrás 75 lóerős literteljesítménye még a márka eddigi, hétliteres LS7-es sportmotor tudását is felülmúlja, ráadásul az LT1 csúcsnyomatéka mindössze 7 Nm-rel alacsonyabb, mint a 800 köbcentivel öblösebb LS7-é. Az őserőről pedig csak annyit, hogy 1000-es fordulatszámnál már 428 Nm áll a sofőr rendelkezésére, miközben 3000 és 5500/1 perc között végig legalább 570 Nm-t tud a motor, vagyis nyomatékgörbéje finoman szólva is kiegyensúlyozott és egyenletes.
Mindez természetesen garancia a kitűnő menetteljesítményekre. A gyártó egyelőre csak annyit mondott, hogy a sportkocsi 4 szekundum körül teljesíti majd a 0–100 km/h-s sprintidőt, de a pontosabb adatok még váratnak magukra. Annyi viszont biztossá vált, hogy az első Corvette Stingrayeket még idén megkapják a megrendelők, és még örömtelibb hír, hogy az európai vásárlók is örülhetnek az autónak, hiszen az öreg kontinensen is elérhető lesz az amerikai sportautólegenda, mind kupé, mind pedig kabrió változatban.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!