Szárnyal az új Corvette: íme, a teljesítményadatok

A Chevrolet már január közepén lerántotta a leplet a Corvette hetedik generációjáról, ám eleddig a pontos adatokra nem derült fény. Immáron minden ismert.

Vajda János
2013. 06. 01. 5:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tudjuk például, hogy a motorháztető alatt a General Motors új, LT1-es kódnévre hallgató erőforrása ül: a 6,2 literes, V8-as szívó benzines nem szűkölködik a csemegékben. Közvetlen befecskendezés, aktív üzemanyag-menedzsment, folyamatosan változó időzítésű szelepvezérlés és fejlett befecskendezés gondoskodik a temérdek lóerő megfelelő generálásáról, miközben a takarékosságot többek között a hengersor-lekapcsolás szolgálja, így részterhelésnél négy hengerrel üzemel az LS3 motor utódja.

Az amerikai fogyasztási ciklus esetében mindez 9 liter alatti városon kívül fogyasztáshoz vezet, ami az európai mérések szerint még ennél is alacsonyabb lehet. A héten napvilágot látott hivatalos hírekben végre a teljesítményre is fény derült. Nos, az LT1 azonos mérete ellenére akár 30 lóerőt izmosodott a 437 lovas LS3-mal összehasonlítva. Alaphelyzetben 461 lóerőt és 624 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít az óriási V8-as a sofőr rendelkezésére, miközben a feláras sportkipufogórendszer immár megrendelése esetén 467 lóerőről és 630 Nm-ről beszélhetünk.

 

A csúcsteljesítmény 6000 1 percnél, miközben a maximális forgatónyomaték 4600-nál érkezik.
Az erőforrás 75 lóerős literteljesítménye még a márka eddigi, hétliteres LS7-es sportmotor tudását is felülmúlja, ráadásul az LT1 csúcsnyomatéka mindössze 7 Nm-rel alacsonyabb, mint a 800 köbcentivel öblösebb LS7-é. Az őserőről pedig csak annyit, hogy 1000-es fordulatszámnál már 428 Nm áll a sofőr rendelkezésére, miközben 3000 és 5500/1 perc között végig legalább 570 Nm-t tud a motor, vagyis nyomatékgörbéje finoman szólva is kiegyensúlyozott és egyenletes.

Mindez természetesen garancia a kitűnő menetteljesítményekre. A gyártó egyelőre csak annyit mondott, hogy a sportkocsi 4 szekundum körül teljesíti majd a 0–100 km/h-s sprintidőt, de a pontosabb adatok még váratnak magukra. Annyi viszont biztossá vált, hogy az első Corvette Stingrayeket még idén megkapják a megrendelők, és még örömtelibb hír, hogy az európai vásárlók is örülhetnek az autónak, hiszen az öreg kontinensen is elérhető lesz az amerikai sportautólegenda, mind kupé, mind pedig kabrió változatban.

 

Az európai árakról sajnos nincsenek egyelőre információink, ám abban biztosak vagyunk, hogy lényegesen többet fizethetünk, mint az amerikaiak; náluk átszámítva 11,6, illetve 12,5 millió forint ellenében (Coupé, ill. Convertible) lehet megvásárolni a szélvészgyors négykerekűt. A vadonatúj Corvette-ről részletesebben ide kattintva, januári bemutatónkban olvashatnak.

További friss érdekesség az amerikai bombázóval kapcsolatban, hogy a filmvásznakon is rövidesen megjelenik az autó. A Corvette még szinte be sem mutatkozott, máris hivatalossá vált, hogy a Transformers című, amerikai akciófilm negyedik részében az új Corvette és a Bugatti Veyron is főszerepet kap.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.