Az újdonság stílszerűen a Goodwood Festival of Speed eseményen mutatkozik be élőben a nagyközönségnek, a Forma–1-ből ismerős pilóta, Charles Pic vezeti majd.
„A 620R a valaha épült legkeményebb utcai Caterham Seven. Az R500 már beírta magát a motorsport történelemkönyvébe mint a könnyűépítésű sportautók mércéje, de az újdonság még feljebb helyezi a lécet. Noha nem ajánlom a 620R-t azoknak, akik még nem rendelkeznek tapasztalatokkal a Caterhamek vezetését illetően, mindig is törekedtünk még a leggyorsabb modelljeink esetében is az erő uralhatóságának fenntartására, ami még a lenyűgöző teljesítményadatok ellenére sem teszi riasztóvá az autót” – monda Graham Macdonald, a Caterham vezérigazgatója.
A 620R váltja fel tehát a Caterham élén álló R500-at. Az újdonság orrába a már jól ismert, kétliteres, négyhengeres Ford Duratec benzinmotort szerelték, amelyből mindenféle feltöltő nélkül sajtoltak ki a mérnökök 316 lóerőt és 296 Nm-t.
Szívómotor révén igazán élvezi a nagy fordulatokat a Seven csúcsmotorja, ugyanis maximális teljesítményt 7700-as percenkénti főtengelyfordulatnál, míg a nyomatékcsúcsot 7350-nél produkálja. A tömegcsökkentés ezúttal sem maradt el, így nem meglepő, hogy az 500 kg környékén levő Seven 620R mindösszesen 2,79 másodperc alatt futja a 0–100-as sprintet, végsebessége pedig 250 km/h.
Ám ezúttal nem az elektronika korlátozza a száguldást, egyszerűen elfogynak a rövidre szabott fokozatok, így már előre látjuk, hogy néhány mindenre elszánt tulajdonos hosszabb áttétellel könnyedén a múltnak adja át a gyártó által megadott adatot. Igaz, a 7-es híresen rossz légellenállása nem pártolja a száguldás magasabb fokát. Hátul továbbra is maradt a De-Dion megoldással segített merev tengely, természetesen elöl-hátul sportos hangolású rugókkal és lengéscsillapítókkal, az úton tartásért pedig mindössze 13 hüvelykes felnikre szerelt, Avon ZZR abroncsok gondoskodnak. Az autó küllemét tekintve az orron feltűnik egy új légbeömlő, ami természetesen az erőforrás megnövekedett levegőigényét hivatott kielégíteni.
A műszerek is újak, amelyek még informatívabbak, mint eddig – így a nagy száguldozás közepette is könnyedén leolvashatjuk, hogy hányadik fokozatban felejtettük a hatfokozatú szekvenciális váltót. A Q/R specifikációjú kormány, a versenyülések és a karbonbetétek szinte már maguktól értetődőek egy ilyen kaliberű gépben. A forgalmazás még ebben az évben megkezdődik, a 620R árcédulája pedig nagyjából 2,5 millió forinttal lesz magasabb az 50 lóerővel gyengébb R500-hoz viszonyítva.