Szinte bizonyos, hogy a Volkswagen méregzsákjának négyhengeres, kétliteres turbómotorja 300 lóerő teljesítménnyel szabadul a négy abroncsot egyidejűleg sanyargató hajtásláncra. Ezzel együtt nem is csoda, hogy a felpaprikázott népautó éppen 5 másodperces százas sprintidőre lesz képes, amely eredmény mondjuk a kilencvenes években még a legkeményebb sportautóknak is becsületére vált.
Eddig nem hallott újdonság azonban a dízelmotorral szerelt RD sportkivitel megjelenésének pletykája. A rugalmasság terén kérlelhetetlen öngyulladós a kétliteres hengerűrtartalomból a biturbó feltöltésnek köszönhetően 225 tagú ménest enged szabadjára, de ennél is fontosabb, hogy letaglózó, 500 newtonméteres nyomatéka még a kiemelkedő hatékonyság dacára is váratlan élményekkel gazdagíthatja az első gázolajos Golf R tulajdonosait.
A négykerék-hajtás természetesen itt is alapfelszerelés lesz, s állítólag a dupla kuplungos automata váltó is kérés nélkül válik a csomag részévé.