Dízelmotort kaphat a legsportosabb VW Golf, az R

Az új, hetedik generációs Golf szinte minden babért learat, pedig még ki sem teljesedett a kínálata.

Sütő Zsolt
2013. 07. 15. 17:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szinte bizonyos, hogy a Volkswagen méregzsákjának négyhengeres, kétliteres turbómotorja 300 lóerő teljesítménnyel szabadul a négy abroncsot egyidejűleg sanyargató hajtásláncra. Ezzel együtt nem is csoda, hogy a felpaprikázott népautó éppen 5 másodperces százas sprintidőre lesz képes, amely eredmény mondjuk a kilencvenes években még a legkeményebb sportautóknak is becsületére vált.

Eddig nem hallott újdonság azonban a dízelmotorral szerelt RD sportkivitel megjelenésének pletykája. A rugalmasság terén kérlelhetetlen öngyulladós a kétliteres hengerűrtartalomból a biturbó feltöltésnek köszönhetően 225 tagú ménest enged szabadjára, de ennél is fontosabb, hogy letaglózó, 500 newtonméteres nyomatéka még a kiemelkedő hatékonyság dacára is váratlan élményekkel gazdagíthatja az első gázolajos Golf R tulajdonosait.

A négykerék-hajtás természetesen itt is alapfelszerelés lesz, s állítólag a dupla kuplungos automata váltó is kérés nélkül válik a csomag részévé.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.