Elkészült a pályára szánt McLaren versenyautó

Noha a McLaren MP4-12C első ízben utcára született, a gyártó nem titkolt szándéka a versenypályára szánt, ütőképes modell elkészítése is volt.

Csizsek Ádám
2013. 07. 15. 5:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GT Sprint ugyanarra a könnyű súlyú, karbonból épített alapra épül, mint az előbb említett testvérek, s meghajtását tekintve sem jön meglepő ismeretlen a képletbe, a pilóta mögött ugyanis az ismert, 3,8 literes, ikerturbós V8-as dolgozik, méghozzá 625 lóerőt produkálva. A motorhoz hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltó kapcsolódik, amely természetesen kézi üzemben is használható.

A brit mérnökök persze alaposan áthangolták a PCC (Proactive Chassis Control) névre keresztelt hidraulikus futóműrendszert, alkalmazkodva a 40 mm-rel alacsonyabban ülő autóhoz, valamint a versenyekhez passzoló slick abroncsokhoz. Az autó személyre szabható, hiszen a pilóta nem csupán az ESP beállítását módosíthatja, hanem a csillapításon, valamint a kanyarstabilizátor funkción is változtathat.

 

Az aerodinamikát illetően is eszközöltek módosításokat a szakemberek, így új az első lökhárító, illetve a géptetőt a GT3 verziótól örökölte az autó a jobb hűtés miatt, továbbá elöl légterelő lamellákat álmodtak meg a mérnökök. A fékerőt versenyspecifikus karbon-kerámia tárcsafékek biztosítják, amelyek 19 hüvelykes, központi rögzítésű OZ könnyűfém felnik mögött parázslanak majd fel. A slick abroncsokat a Pirelli szállítja.

A versenypályás használathoz persze nélkülözhetetlen a FIA által előírt bukókeret, de a felszereltség részét képezi a tűzoltó rendszer is, a versenyülések pedig már a HANS-rendszerű bukósisakokhoz passzolnak. A biztonságot továbbá hatpontos öv szavatolja, s a légkondicionáló sem marad ki, ám utóbbiból egy könnyebb verziót szereltek a 12C GT Sprintbe.

A műszerfal szénszál erősítésű anyagból készül, illetve a polikarbonát első szélvédő szintúgy az alacsony tömeget szolgálja. Sokak számára persze nem adatik meg a friss McLarennel való versenyzés lehetősége, ugyanis idén csupán 20 példányt készít belőle a gyártó, s a jövő évben sem lehet sokkal többre számítani.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.