Kétliteres turbómotorjával a Polo R WRC a kategória csúcsragadozójaként lép ringbe. S valóban, a wolfsburgiak számára több szempontból is jó megoldás lehet a hatos Golf GTI kétliteres, négyhengeres turbómotorjának használata a kisebbik forró ferde hátúban. Egyrészt ezzel a huszárvágással ténylegesen mindenkire rálicitálnak bő 20 lóerővel, másrészt a Clio és a 208 erőforrásával való rivalizálásra az 1.4 TSI már nem lett volna elegendő.
A rendelés már a tavalyi év végén megindult, hiszen az FIA a Polo versenyautó WRC-s indulásához 2500 országúti verzió elkészítését igényli. A versenyváltozat orrában egyébként 300 lóerős, 1,6 literes turbómotor dolgozik. Praktikus és a fejlesztés szempontjából is hatékony volt tehát a már létező 210 lovas motorhoz nyúlni és hozzácsapni további 10 paripát, amivel egyúttal az általunk nyüstölt Corsa OPC Nürburgring erejét is túllépték.
A típust a Polo R WRC tanulmány vetítette előre, amelyet még a 2012-es év nyarának elején a Wörthersee Túrán, azaz a Volkswagenek legnagyobb találkozóján mutatott be a gyártó, az első példányok pedig 2013 második félévében érkezhetnek meg a kereskedésekbe. Ulrich Hackenberg, a márka fejlesztési részlegének vezetője elmondta, hogy a Polo R hivatalos leleplezésére a Genfi Autószalonon számíthatunk. Hackenberg hozzátette, hogy a Polo R alapesetben nem szerepelt a VW tervei között, ám a Volkswagen 2013-as WRC indulása miatt mindenképpen bevetik, hiszen egy csipetnyi promóció sosem árt.
A kétliteres, turbós erőforrás pedig minden bizonnyal meggyőző lesz a maga 220 lóerős teljesítményével, főként, hogy így 6,4 másodperces 0–100-as sprintre képes, ami a sportkompaktok között is tisztességes eredménynek számít, hiszen ezzel magát a Golf GTI-t is otthagyja, s a GTI Performance csomagos kiadásával van pariban.
Az autó csúcssebessége is embere, a Polo R ugyanis 243 km/h-ig képes gyorsulni. A 220 lóerő 4500 és 6300 1/perces főtengelyfordulat közt érhető el, miközben a 350 Nm-es nyomaték már 2500-nál rendelkezésre áll. A technika igényességét elektromos differenciálzár, illetve gyári sportfutómű jelzi.
A nyers erő persze önmagában mit sem ér, ám a gyári adatok szerint vezetővel és tele tankkal sem nyom többet az autó 1324 kg-nál, ami szintén jó pont egy ekkora motorral szerelt modell esetében. A csomag az izmokon túl tetszetős kiegészítőket ugyancsak tartalmaz. Az árról egyelőre nincs információnk, de várhatóan e téren is a kategória csúcsát képviseli majd a legmérgesebb Polo.