Hamarosan élesedik a VW Polo R

A Volkswagen már korábban is meglobogtatta a legerősebb kisautó címére pályázó Polo R WRC-t, ezúttal mesés fotókon mutatja magát a szegmens legerősebbike.

Csizsek Ádám
2013. 07. 06. 11:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kétliteres turbómotorjával a Polo R WRC a kategória csúcsragadozójaként lép ringbe. S valóban, a wolfsburgiak számára több szempontból is jó megoldás lehet a hatos Golf GTI kétliteres, négyhengeres turbómotorjának használata a kisebbik forró ferde hátúban. Egyrészt ezzel a huszárvágással ténylegesen mindenkire rálicitálnak bő 20 lóerővel, másrészt a Clio és a 208 erőforrásával való rivalizálásra az 1.4 TSI már nem lett volna elegendő.

A rendelés már a tavalyi év végén megindult, hiszen az FIA a Polo versenyautó WRC-s indulásához 2500 országúti verzió elkészítését igényli. A versenyváltozat orrában egyébként 300 lóerős, 1,6 literes turbómotor dolgozik. Praktikus és a fejlesztés szempontjából is hatékony volt tehát a már létező 210 lovas motorhoz nyúlni és hozzácsapni további 10 paripát, amivel egyúttal az általunk nyüstölt Corsa OPC Nürburgring erejét is túllépték.

 

 

A típust a Polo R WRC tanulmány vetítette előre, amelyet még a 2012-es év nyarának elején a Wörthersee Túrán, azaz a Volkswagenek legnagyobb találkozóján mutatott be a gyártó, az első példányok pedig 2013 második félévében érkezhetnek meg a kereskedésekbe. Ulrich Hackenberg, a márka fejlesztési részlegének vezetője elmondta, hogy a Polo R hivatalos leleplezésére a Genfi Autószalonon számíthatunk. Hackenberg hozzátette, hogy a Polo R alapesetben nem szerepelt a VW tervei között, ám a Volkswagen 2013-as WRC indulása miatt mindenképpen bevetik, hiszen egy csipetnyi promóció sosem árt.

A kétliteres, turbós erőforrás pedig minden bizonnyal meggyőző lesz a maga 220 lóerős teljesítményével, főként, hogy így 6,4 másodperces 0–100-as sprintre képes, ami a sportkompaktok között is tisztességes eredménynek számít, hiszen ezzel magát a Golf GTI-t is otthagyja, s a GTI Performance csomagos kiadásával van pariban.

Az autó csúcssebessége is embere, a Polo R ugyanis 243 km/h-ig képes gyorsulni. A 220 lóerő 4500 és 6300 1/perces főtengelyfordulat közt érhető el, miközben a 350 Nm-es nyomaték már 2500-nál rendelkezésre áll. A technika igényességét elektromos differenciálzár, illetve gyári sportfutómű jelzi.

A nyers erő persze önmagában mit sem ér, ám a gyári adatok szerint vezetővel és tele tankkal sem nyom többet az autó 1324 kg-nál, ami szintén jó pont egy ekkora motorral szerelt modell esetében. A csomag az izmokon túl tetszetős kiegészítőket ugyancsak tartalmaz. Az árról egyelőre nincs információnk, de várhatóan e téren is a kategória csúcsát képviseli majd a legmérgesebb Polo.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.