A korábban KGB-tisztként szolgáló, majd hosszan elnöki, majd miniszterelnöki, jelen pillanatban ismét elnöki pozíciót betöltő Putyin több jelentkező munkájából választhatott. Elsőként az elnöki kocsikat korábban is szállító ZIL jelent meg saját ötletével.
A korábban felröppent hírek szerint Putyin első körben nem lelkesedett a volt szovjet márka újdonságáért – amely lényegében az évtizedes múlttal rendelkező alapokon nyugszik –, azonban a terveket bemutató gyártó vezére, Szergej Solokov cáfolta mindezt. A végeredmény viszont a pletykát támasztja alá: a mintegy 120 beérkezett látványtervből több kört követően egy privát tervezőpáros kerülhetett ki végső győztesként, a ZIL mellett olyan ellenfeleket maga mögött hagyva, mint a Marussia vagy a GAZ.
A győzelemre érdemes tervek Jaroszlav Vakoljev és Bernd Weel munkáját dicsérik. Elmondták, hogy három hétig tartott a tervezés, s olyan elveket tartottak fontosnak, mint az erőt és hatalmat sugalló formaterv. Épp ezért a hosszú motorháztető és a mokány orr nagyon fontos részlet a duó tervében. A hátsó traktust viszont már a dinamizmus határozza meg, a középen kivezetett dupla kipufogóvég pedig a motorban rejlő erőt hivatott megmutatni.
Arról még nem kaptunk hírt, hogy Putyin beleszólt-e a végső választásba, azonban az biztos, hogy az orosz elnök által lefitymált ZIL-nél valóban sokkal modernebb, jellegzetesebb győztest ismerhettünk meg.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!