Versenypályán karmolja az aszfaltot az Alfa Romeo 4C

Az Alfa Romeo 4C hosszú várakozás után érkezett meg, s mi tagadás, immáron köztünk jár. Noha még csak szűk körök ráncigálhatják a bajszát.

Csizsek Ádám
2013. 07. 03. 11:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 4C ezúttal a Balocco versenypályára látogatott ki morcos, fekete színbe öltözve, s a felvételt ízléses, vészjósló zenével festették alá az olaszok, sejtetve, hogy mi is vár ránk majd az első tesztkilométerek alkalmával. Az újdonság kialakításában és szerkezetében megvalósítja azt a célkitűzést, amely szerint a tömeg/teljesítmény aránynak a hamisítatlan szupersportautók körében elfogadott 4 kg/LE alá kell esnie.

Ráadásul ezt nem a motorteljesítmény szélsőséges fokozásával, hanem a tömeg párhuzamos csökkentésével érték el a mérnökök, ami maximális agilitást és kiemelkedő menetteljesítményeket eredményezhet. A fix fejtámlájú ülésekkel felvértezett autót igazán különlegessé tehetik a kategóriában rendkívül kompaktnak számító méretei, hiszen hosszúsága nem éri el a 4 métert, ugyanakkor 200 cm széles, 118 cm magas, tengelytávolsága pedig kisebb, mint 2,4 méter.

Az autó szíve a Giulietta Quadrifoglio Verde kivitelből már ismerős négyhengeres blokkra épül, miközben az 1,75 liter hengerűrtartalmú, 240 lóerős erőforrás a kor elvárásainak megfelelő technológiai megoldásokat vonultat fel, a közvetlen üzemanyag-befecskendezéstől a szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlésen át a forradalmi öblítésszabályozó technológiáig, amely kiküszöböl minden turbólyukat.

Az Alfa TCT dupla szárazkuplugos automata sebességváltó kis tömegének és rendkívül rövid reakcióidejének köszönhetően immár versenyképes lehet a kategóriában, miközben a vezető a szokott módon a kormánykerék mögött elhelyezett váltófülekkel is kapcsolhat, így téve szert 4,5 szekundumos százas sprintidőre. Az Alfa Romeo 4C fedélzetén debütál az új Alfa DNA programkapcsoló is, amely a három megszokott álláson (dinamikus, normál és négy évszakos) túl egy negyedik, verseny üzemmódot (Race) is kínál, amely még intenzívebb vezetési élményt tesz lehetővé.

A 4C debütálásával két tradicionális műhely közötti együttműködésben szoros integráció valósul meg az Alfa Romeo formatervezési részlege és a Maserati gyártóüzeme között, remélhetőleg újra dicsfénybe emelve azt a márkát, ami sokak szívét megdobogtatva az utóbbi években ugyanekkora csalódások okozója is volt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.