2015-ben szériába hozza a Toyota az üzemanyagcellát

A japán gyártóóriás két évben belül nagy szériában kezdi meg az üzemanyagcellás elektromos hajtáslánc gyártását. Nem ölik meg azonnal a belső égésű motort.

Szabó Péter
2013. 08. 01. 17:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közel ötméteres, négyajtós, hidrogénnel hajtott limuzin érkezéséről Hirosze Kacuhiko fejlesztő nyilatkozott a német Auto Bildnek. Ezzel a Toyota az első autógyártó lesz, amely komoly előrelépést tud felmutatni az eddig csak kisebb szériában készülő modellek sorozatgyártásba vétele felé.

A megfelelő kereslet hatására akár több tízezres példányszámban készülhet majd az újdonság. A költségek lefaragására azonban várni kell: a mintegy 23 millió forintos ár leginkább a japánok úttörő bátorságáról tanúskodik. A Toyota ezzel együtt optimista.

A technológiával olyan elektromos autót kapunk, amely három percen belül tankolható tele, s utána 500 kilométeres hatótávval rendelkezik. A Priusszal egyszer már igaza volt a Toyotának – lehet, hogy ismét ők teszik meg az első lépést a jövő hajtáslánca felé vezető úton?

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.