A tesztjeinkben benzines és dízel kivitelben is tisztességesen helytállt modell megújulása az új első orrkialakításon azonnal látható. A LED-es nappali menetfényt magukon viselő fényszórók tökéletesen beleillenek a márka aktuális arculatába. Apróbb módosításokat találunk a karosszéria többi pontján is, de az 5008 többnyire hű maradt eddigi kialakításához.
Belül a 2,69 négyzetméteres panorámatető révén 5,77 m²-en ömlik be a fény, melynek köszönhetően jól megfigyelhetőek a módosítások. Leginkább az új, alumínium hatású betéttel rendelkező kormány, az ügyesebb központi rendszer és a hátra opcionálisan kérhető két 7 colos, Bluetooth-os fejhallgatóval rendelkező kijelző jelenti a megújulást. Így jobb, ha még visszatérünk a külsőhöz: itt új színek és felnik variálhatják tovább a választékot.
Hajtásláncok terén rögtön nyolc különböző, korábbról, valamint más modellekből már ismert összeállítást választhatunk. A benzines kínálat a lassan kiöregedő, 1,6 literes, 120 lóerős VTi és ötsebességes kézi váltó kombinációjával nyit (6,9 l/100 km), amelynél jobb választás a 156 lóerős, 1,6 literes turbómotor. A hatsebességes kézi (6,9 l/100 km) és hatsebességes automata váltóval (7,6 l/100 km) rendelhető hajtáslánc felett érdekes újdonságként ugyanezen hajtáslánc 163 lóerős kivitelét is megtaláljuk, 8,3 literes fogyasztással.
A dízelek nyitányát a mai piacon kellemetlennek titulálható, hatgangos robotizált váltóval felszerelt 115 lóerős 1.6 e-HDi nyitja (4,2 l/100 km), amelyet a hatsebességes kézi váltóval szerelt 1.6 HDi 115 követ (4,7 l/100 km). A kétliteres dízelt 150 lóerővel kézi, valamint 163 lóerővel automata sebességváltóval is hazavihetjük – előbbi esetén 5,3, míg utóbbinál 6,3 literes étvágyra számíthatunk.
A megújult modellcsalád először a Frankfurti Autószalonon lesz látható, majd pedig az év vége felé érkezhet meg a hazai kereskedésekbe.