A keresztmotorokhoz kialakított, kompakt szerkezet a hatfokozatú elődhöz képest mindössze 6 mm-rel hosszabb, valamint 7,5 kilogrammal kevesebbet nyom. Ez már önmagában is nagyon jól hangzik, a hatékonyság fokozását, a fokozott gyorsulást és a kifinomult működést pedig a kilenc fokozat szavatolja. Az egység a hivatalos közlemény szerint mindent tud, amit már a jelenlegi kategóriavezető nyolcfokozatú bolygóművesnél láthattunk.
A kilencfokozatú automatát először a Range Rover Evoque kapta meg, de a későbbiekben más modellekben és más gyártóknál is bemutatkozik. A több fokozat és a hatékonyabb működés hatására a típus étvágya átlagosan 11,4 százalékot csökkent, melynek köszönhetően az elsőkerékhajtású, 150 lóerős 2,2 literes dízelmotorral mindössze 4,9 literben áll meg a vegyes fogyasztás 100 kilométeren.
Az összkerékhajtású modelleknél az úgynevezett Active Driveline rendszernek köszönhetően csökkent tovább a fogyasztás. 35 km/h felett a hátsó kerekek hajtásáról – ha a plusz tapadásra nincs szükség – elsőkerékhajtásra tud átkapcsolni az Evoque, ezzel is csökkentve a motor terhelését. Ha pedig ismét igény van az összes kerék hajtására, akkor a rendszer mindössze 3 tizedmásodperc alatt képes ezt megtenni.
Emellett fejlettebb vezetéstechnikai segédrendszerek is kerültek az így kisebb frissítésen is átesett modell opciós listájára, miközben a paletta színválasztéka és megjelenési variálhatósága is gyarapodott. A megújult tartalommal rendelkező Evoque várhatóan az év végére érkezhet meg a hazai márkakereskedésbe.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!