Széria elektromos Golf és up! a VW-től Frankfurtban

Már alig kell néhányat aludni a Frankfurti Autószalon első sajtónapjáig, vagyis érthető, hogy a gyártók a hajrában sorra jelentik be újdonságaikat.

Vajda János
2013. 08. 29. 16:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A németek egyelőre nem verték nagydobra az újdonságokat, így be kell érnünk néhány adattal, ám a debütálást követően bizonyára teljes galériával és információrengeteggel szolgálnak majd az illetékesek. „Átlagos” testvéreikkel összehasonlítva a külcsín tekintetében kimondottan hasonlító elektromos Volkswageneket különben már régóta tesztelik, úgyhogy már időszerűvé vált, hogy a világ egyik vezető autógyártója felzárkózzon a konkurensekhez.

Nézzük csak: az e-Golf meghajtásáról egy 115 lóerős villanymotor gondoskodik 270 Nm-es csúcsnyomatékkal, amely az első kerekeket hajtja, az e-up! 82 lovas, 210 Nm-es motorjához hasonlóan. Előbbi kimondottan tisztességes 10,4 másodperc alatt képes letudni a 0-100 km/h-s sprintidőt, az e-Golf végsebessége pedig 140 km/h – az up! megfelelő számpárja 12,4 másodperc/130 km/h.

 

A Golf értékei nagyjából megfelelnek a Nissan Leaf tudásának, a hasonlóság pedig az akkucsomagot illetően is tetten érhető: míg a japánok büszkesége 24 kWh-nyi lítium-ionos akkut cipel, addig a Golf esetében szintén hasonló méretre (24,2 kWh) voksoltak a tervezők, amivel a gyári adatok szerint 190 km-es hatótávolság érhető el, mintegy 5 százalékkal lemaradva a Leaf adatától. A relatíve könnyű, 1185 kilós e-Up! 18,7 kWh-s akkuja állítólag körülbelül 160 km-re lesz elegendő. A hatékonyságot elősegítendő, a normál üzemmódok mellett két takarékosságra hangolt beállítás (Eco és Eco+) közül választhat a sofőr.

Különben mindkét típus esetében azt ígéri a Volkswagen, hogy 80 százalékos szintig gyorstöltővel körülbelül 30 perc alatt feltölthetőek lesznek az energiahordozók. Összességében a fentiekből kiindulva elmondhatjuk, hogy a németek elvégezték a kötelező feladatot, de egyelőre nem éreznénk a forradalmat például az úttörő Nissan Leafhez képest, technikai fronton pedig messze állnak az újdonságok a szupermodern BMW i3-tól. A hírek szerint a gyártó még idén, az év vége felé elkezdi felvenni a rendeléseket az egyelőre ismeretlen áron kínált elektromos típusokra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.