A németek egyelőre nem verték nagydobra az újdonságokat, így be kell érnünk néhány adattal, ám a debütálást követően bizonyára teljes galériával és információrengeteggel szolgálnak majd az illetékesek. „Átlagos” testvéreikkel összehasonlítva a külcsín tekintetében kimondottan hasonlító elektromos Volkswageneket különben már régóta tesztelik, úgyhogy már időszerűvé vált, hogy a világ egyik vezető autógyártója felzárkózzon a konkurensekhez.
Nézzük csak: az e-Golf meghajtásáról egy 115 lóerős villanymotor gondoskodik 270 Nm-es csúcsnyomatékkal, amely az első kerekeket hajtja, az e-up! 82 lovas, 210 Nm-es motorjához hasonlóan. Előbbi kimondottan tisztességes 10,4 másodperc alatt képes letudni a 0-100 km/h-s sprintidőt, az e-Golf végsebessége pedig 140 km/h – az up! megfelelő számpárja 12,4 másodperc/130 km/h.
A Golf értékei nagyjából megfelelnek a Nissan Leaf tudásának, a hasonlóság pedig az akkucsomagot illetően is tetten érhető: míg a japánok büszkesége 24 kWh-nyi lítium-ionos akkut cipel, addig a Golf esetében szintén hasonló méretre (24,2 kWh) voksoltak a tervezők, amivel a gyári adatok szerint 190 km-es hatótávolság érhető el, mintegy 5 százalékkal lemaradva a Leaf adatától. A relatíve könnyű, 1185 kilós e-Up! 18,7 kWh-s akkuja állítólag körülbelül 160 km-re lesz elegendő. A hatékonyságot elősegítendő, a normál üzemmódok mellett két takarékosságra hangolt beállítás (Eco és Eco+) közül választhat a sofőr.
Különben mindkét típus esetében azt ígéri a Volkswagen, hogy 80 százalékos szintig gyorstöltővel körülbelül 30 perc alatt feltölthetőek lesznek az energiahordozók. Összességében a fentiekből kiindulva elmondhatjuk, hogy a németek elvégezték a kötelező feladatot, de egyelőre nem éreznénk a forradalmat például az úttörő Nissan Leafhez képest, technikai fronton pedig messze állnak az újdonságok a szupermodern BMW i3-tól. A hírek szerint a gyártó még idén, az év vége felé elkezdi felvenni a rendeléseket az egyelőre ismeretlen áron kínált elektromos típusokra.