A lényeg természetesen a hajtásláncon van: a méretes kompakt motorházteteje alá a Volkswagen konszern ismert, ám az éhezés jegyében jócskán átdolgozott 1.6 TDI erőforrása költözik be, amelyet a németek egyik legtakarékosabb erőforrásaként említhetünk meg, épp ezért nem meglepő, hogy a vele szerelt Octavia a márka legkisebb fogyasztású modellje lesz.
Az átdolgozott 1,6 literes turbódízel mind szedán, mind pedig kombi változatban elérhető lesz, s többek között 15 milliméteres ültetést kap, ahogy a hosszú áttételezés és a 16 colos könnyűfém felnikre szerelt alacsony gördülési ellenállású abroncsok is a kisebb étvágyat szolgálják. Apropó, váltó: a sima 1.6 TDI-vel ellentétben a Greenline kivitelhez öt- helyett hatfokozatú kézi váltó jár, ami a vezethetőségnek is jót tesz.
A dízelmotor ugyanaz a 110 lóerős (250 Nm) 1.6 TDI, amely a Volkswagen Golf esetében a BlueMOTION modellekbe kerül. Az Octavia alig 1,2 tonnás tömegével elbánva ráadásul korántsem lesz lomha: a cseh modellt kiviteltől függően 10,6-10,8 szekundum alatt gyorsítja fel 100 km/h-ra, végsebessége pedig súrolja a 200 km/h-t, amivel messze nem nyújt annyi élvezetet, mint az RS-modellek, de menetteljesítményei bőven elegendőek normális használatra.
Az autó fő erénye persze az alacsony fogyasztás, amely ezúttal a gyári adatok szerint vegyes körülmények között 3,3 literre adódik 100 kilométerre vetítve (ez 87 g/km kibocsátásnak felel meg), ami főleg a sokat utazók számára kivételesen olcsó fenntartási költségeket eredményez.