A héten már lehetőségünk lesz kipróbálni a Suzuki büszkeségét, de addig is nézzük meg a magyar árakat – előre leszögezzük, hogy a 4,3 méter hosszú SX4 S-Cross sajnos nem a szegény emberek autója. Hogy mennyi az annyi? A listaár szerint alsó hangon nem kevesebb, mint 4,98 millió forintot szükséges leszurkolni a típusért, már amennyiben megelégszünk a 120 lóerős benzinmotorral hajtott elsőkerékhajtású kivitellel, amelyhez ötfokozatú manuális váltó jár.
Az alapfelszereltségre nem lehet panasz, hiszen egyebek mellett 7 légzsák (térdlégzsákkal együtt), 16 colos kerékszett, tempomat, (manuális) klímaberendezés, elektromos első-hátsó ablakemelők és USB-csatlakozós hifi jár szériában az autóhoz, ám akkor is borsosnak tűnik az indulóösszeg.
A korrekt bázisszint ellenére azért még jócskán van mit pakolni a négykerekűbe, amiről az induló szintnél azonos hajtáslánccal 2,1 millió forinttal drágább csúcsváltozat tesz tanúbizonyságot, fűthető bőrülésekkel, napfénytetővel, xenonlámpákkal, 17 colos alufelnikkel, start/stop rendszerrel és még hosszasan sorolhatnám – ezenfelül már csak navigációs rendszert és metálfényezést kérhetünk. Az említett két szinten kívül különben további két felszereltségi szint rendelhető; az első felára az alaphoz képest 320, míg a következőé további súlyos 900 ezer forint.
A szintén 1,6 literes és szintúgy 120 lóerős (ám 156 helyett 320 Nm-t leadó, és immár hatfokozatú váltóval szerelt) Fiat-eredetű dízelmotor felára is borsos: a benzineshez képest egészen pontosan 800 ezer forinttal kell érte többet fizetni, amely differenciát a papíron körülbelül 1,5 literrel alacsonyabb fogyasztással számolva közel 150 ezer km alatt lehet csak kiautózni. Összkerékhajtás mindkét erőforráshoz kérhető 600 ezer forint ellenében, miközben az automataváltók hívei kizárólag a benzinmotorhoz nyúlhatnak: a hatékony fokozatmentes CVT-egység 300 ezer forintot kóstál, és első- és összkerékhajtással egyaránt kombinálható.
A sokat nőtt SX4 S-Cross legdrágább kivitele különben mindent egybevetve 8,5 millió forintért kelleti magát (plusz navigációs rendszer és metálfényezés), ami egy kicsit ijesztőnek hangzik, ráadásul automataváltó még mindig nincs a csomagban – szó, ami szó, a típus kimondottan ígéretesnek tűnk, de egy tisztességes importőri árkedvezmény azért nagyon jót tenne neki a hazai piacon való sikeres szereplés érdekében. Reméljük, hogy ha a bevezetéskor az újdonságérték miatt nem is, de később tán jó árával is kecsegtetni fog a vásárlóknak a modern hazai portéka. A Suzuki SX4 S-Crossról részletesebben korábbi cikkünkből olvashatnak.