Így teljesít az új magyar Suzuki

Alighogy elkezdődött az SX4 S-Cross gyártása, a típus máris megérkezett a kereskedésekbe hazánkban, amiről többek között számos reklám is árulkodik.

Vajda János
2013. 09. 11. 6:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A héten már lehetőségünk lesz kipróbálni a Suzuki büszkeségét, de addig is nézzük meg a magyar árakat – előre leszögezzük, hogy a 4,3 méter hosszú SX4 S-Cross sajnos nem a szegény emberek autója. Hogy mennyi az annyi? A listaár szerint alsó hangon nem kevesebb, mint 4,98 millió forintot szükséges leszurkolni a típusért, már amennyiben megelégszünk a 120 lóerős benzinmotorral hajtott elsőkerékhajtású kivitellel, amelyhez ötfokozatú manuális váltó jár.

Az alapfelszereltségre nem lehet panasz, hiszen egyebek mellett 7 légzsák (térdlégzsákkal együtt), 16 colos kerékszett, tempomat, (manuális) klímaberendezés, elektromos első-hátsó ablakemelők és USB-csatlakozós hifi jár szériában az autóhoz, ám akkor is borsosnak tűnik az indulóösszeg.

 

A korrekt bázisszint ellenére azért még jócskán van mit pakolni a négykerekűbe, amiről az induló szintnél azonos hajtáslánccal 2,1 millió forinttal drágább csúcsváltozat tesz tanúbizonyságot, fűthető bőrülésekkel, napfénytetővel, xenonlámpákkal, 17 colos alufelnikkel, start/stop rendszerrel és még hosszasan sorolhatnám – ezenfelül már csak navigációs rendszert és metálfényezést kérhetünk. Az említett két szinten kívül különben további két felszereltségi szint rendelhető; az első felára az alaphoz képest 320, míg a következőé további súlyos 900 ezer forint.

A szintén 1,6 literes és szintúgy 120 lóerős (ám 156 helyett 320 Nm-t leadó, és immár hatfokozatú váltóval szerelt) Fiat-eredetű dízelmotor felára is borsos: a benzineshez képest egészen pontosan 800 ezer forinttal kell érte többet fizetni, amely differenciát a papíron körülbelül 1,5 literrel alacsonyabb fogyasztással számolva közel 150 ezer km alatt lehet csak kiautózni. Összkerékhajtás mindkét erőforráshoz kérhető 600 ezer forint ellenében, miközben az automataváltók hívei kizárólag a benzinmotorhoz nyúlhatnak: a hatékony fokozatmentes CVT-egység 300 ezer forintot kóstál, és első- és összkerékhajtással egyaránt kombinálható.

 

A sokat nőtt SX4 S-Cross legdrágább kivitele különben mindent egybevetve 8,5 millió forintért kelleti magát (plusz navigációs rendszer és metálfényezés), ami egy kicsit ijesztőnek hangzik, ráadásul automataváltó még mindig nincs a csomagban – szó, ami szó, a típus kimondottan ígéretesnek tűnk, de egy tisztességes importőri árkedvezmény azért nagyon jót tenne neki a hazai piacon való sikeres szereplés érdekében. Reméljük, hogy ha a bevezetéskor az újdonságérték miatt nem is, de később tán jó árával is kecsegtetni fog a vásárlóknak a modern hazai portéka. A Suzuki SX4 S-Crossról részletesebben korábbi cikkünkből olvashatnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.