Tejben-vajban – Galérián pózol a Mercedes CL előfutára

Mint arról az új S-osztály bemutatója kapcsán beszámoltunk, a frissen debütált típus egy egész sorozat előfutára.

Vajda János
2013. 09. 15. 6:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Előzetes találgatásaink során úgy gondoltuk, hogy a napokban zajló frankfurti autószalonon debütál az óriáskupé, ám a Mercedes az IAA-ra még csak a koncepcióváltozatot hozta magával – érdekes módon egyelőre nincs szó a CL márkanévről, az autó ugyanis az S-Class Coupé nevet viseli magán.

Noha a gyártó kulcsai között eleve nehéz mellényúlni, az is előre borítékolható, hogy a rövidesen szériagyártásba kerülő Mercedes továbbra is a világ egyik legkifinomultabb, s leginkább dekadens autója marad, hiszen a már-már túlzott dimenziókkal megáldott kupéban (a koncepció 5,05 méter hosszú) a tulajdonosok vélhetően ritkábban kívánják majd kihasználni a második sor egyébként fejedelmi üléseit.

Az enteriőr a végleges verzióban ugyan még számos ponton változhat, mégis szemet szúr a szedántól különböző sportos kormánykerék, s a légbeömlők között nem tűnik fel az analóg óra sem, igaz, a hatalmas képernyővel felvértezett műszerfal ettől eltekintve az S-osztályéval azonosan fest. A CL végleges verziója teljes pompájában véleményünk szerint jövő márciusban, a genfi autószalonon lesz első ízben látható, ám a hajtásláncok és az innovatív asszisztens rendszerek kínálata viszont már ismert, ugyanis ilyen tekintetben szinte mindent az S-osztálytól örököl a luxuskupé.

A szokásokhoz híven természetesen továbbra is a nagyobb teljesítményű motorok költöznek majd a lemezek alá, minden esetben két turbófeltöltő által lélegeztetve. A belépőt a 333 lóerős és 480 Nm-es nyomatékkal büszkélkedő V6-os CL400 jelentheti majd (ami még az S-osztályban sem debütált), középen a 455 lovas V8-as CL500 foglal helyet, míg a csúcson a CL600 V12-es motorja trónolhat, s nem kell majd lemondanunk a kérlelhetetlen és mindent elsöprő, 585/630 lóerős CL63/CL65 AMG verziókról sem, ugyanakkor dízel erőforrással szerelt kivitelekre a kupéban vélhetően nem számíthatunk – mint ahogy 40 millió forint alatti árcédulára sem.

Az S-osztályban rövidesen debütáló, konnektorról is tölthető, és elektromos módban akár 35 km megtételére képes „500-as” hibrid hajtáslánc minden bizonnyal a CL lemezei alatt is megtalálható lesz, igazán jó kompromisszumot biztosítva a gazdaságosság és a menetteljesítmények terén. A kétajtós változat piacra érkezése különben 2014 közepére várható.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.