A forró, száraz kondíciók között elvégzett utolsó próbatételek során készítettek egy csokorra való szép fotót is a McLaren szakemberei, melyeken már teljesen kész állapotában szerepel a P1, méghozzá igazán kivételes tájon. A helyszín Arizona, Kalifornia és Nevada állam, ahol a hőség sok esetben meghaladta az 50 Celsiusf-okot is, miközben a gyártó mérnökei nem kímélték a gázpedált sem.
Tehát szélsőséges körülmények között vallatták a P1-et, ráadásul nem csupán nyilvános utakon terelgették a szuersportautót, hanem a kaliforniai Willow Springs versenypályára is ellátogattak. Az 50. születésnapját ünneplő McLaren a szép kerek szám mellett a P1 sikereit ugyancsak ünnepelheti még az első példányok leszállítása előtt, ugyanis a 375 példányra limitált modell szép lassan el fog fogyni, a széria jó részét ugyanis már előre lefoglalták az élelmes rajongók.
A Mclaren története még 1963-ban, szeptember 2-án indult, amikor Bruce McLaren megalapította saját műhelyét, mindösszesen 26 évesen. Noha csak néhány alkalmazott és egy szűk garázs jelentette az indulást, 3 évvel később már a Forma-1-ben való szereplés volt a középpontban.
Azóta 182 győzelmet könyvelhetett el magának a McLaren, s az észak-amerikai CanAm szériában is bezsebelt 43 aranyat. Háromszor győzött a csapat az Indy 500-as bajnokságban, s 1995-ben az első Le Mans-i 24 óráson megejtett kísérletet is siker koronázta. A márka első közúti rakétáját a ’93-ban megjelent F1 modell jelenti, amelyet a McLaren a valaha gyártott legtisztább, legkoncentráltabb szuperautónak titulál. Jó néhány évvel később az MP4-12C, majd a 12C Spider, s hamarosan a P1 folytathatja a diadalmenetet.
Az ünnepléshez hozzáadódik, hogy közben elkészült a 3000. MP4-12C – a vulkán sárga Spidert Sergio Perez Forma-1-es pilóta vezette körbe. „A McLaren egy férfi álmaként indult, s azóta annyira megnőtt, hogy immáron 200 férfi és nő álmait és reményeit foglalja magába, akik épp olyan fáradhatatlanul dolgoznak, mint Bruce McLaren tette azt annak idején” – mondta Ron Dennis a márkáról.