Ez a változás, valamint az alumínium és a magnézium széles körű használata körülbelül 370 kilogrammtól szabadítja meg a testes suv-t, 1,85 tonnánál kezdődő száraz tömeget eredményezve. A motortérben a jelenlegi kínálat izmosabb tagjait, valamint a márka újabb erőforrásait találjuk. A benzinesek sorát a háromliteres, kompresszoros erőforrás 310 lóerős verziója nyitja, amelyet felár ellenében elektromotorral konnektorról tölthető hibriddé varázsolhatunk.
Felette a négyliteres V8-as biturbó áll, amely ezúttal 435 lóerőt szorít ki magából. A dízelek közül nem maradhat ki a népszerűségi lista tetején álló 3.0 TDI, amely 258 lóerőt nyújt, valamint a V8-as 4.2 TDI, amelyben 385 lóerő lesi a vezető parancsait. Egyes források szerint a kisebbik dízelből is készülhet hálózatról tölthető hibrid.
Az összkerékhajtás természetesen szériafelszerelés lesz. Hétüléses kialakításban is meg lehet majd rendelni a típust. A váltók közül valószínűleg az Aisintől származó nyolcfokozatú automata lesz ezúttal is a befutó.
Az Audi Q7 új nemzedéke 2015-ös modellévű autóként jelenik meg, de már 2014 második felében találkozhatunk vele – először vélhetően a szeptemberi párizsi autószalonon.