A Jaguar mindenképp betör a középkategóriába

Ha prémium-középkategóriás autókról beszélünk, a BMW 3, az Audi A4 vagy a Mercedes C osztály jut eszünkbe.

Kenéz Tibor
2013. 10. 17. 6:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Adrian Hallmark, a Jaguar globális márkaigazgatója elmondta, hogy a gyártó szeretne kilépni a nagyok árnyékából. Az újonnan megjelenő prémium-középkategóriás típussal szeretnék megépíteni a legfejlettebb, leghatékonyabb és legkifinomultabb autót a szegmensben, mely nemcsak megközelíti az ellenlábasokat, hanem túl is nő rajtuk. Hozzátette: „Úgy fog kinézni, és olyan lesz vezetni, mint egy vérbeli Jaguart. Olyan csúcstechnológiával van megtöltve, amelyet még senki nem produkált a mezőnyben. Ebben az autóban lesznek a leghatékonyabb motorok, ezeket vezetni lesz a legfinomabb érzés.”

Azok után, hogy a Mondeo elemeit felhasználó X-Type bukásnak számított Európában, a Jaguar most teljes egészében újonnan fejleszti ki az alumíniumfelfüggesztéssel és egy nagyon merev, szegecselt és ragasztott alumíniumszerkezettel ellátott járművet. A Jaguar azt ígéri, hogy az X760 kódnév alatt futó szedán egy a 3-as BMW-nél is jobban vezethető és az A4-es Audinál is modernebb autó lesz. Tovább erősíti ezeket az elvárásokat, hogy a gyáriak elmondása szerint sokat tanultak az F-Type fejlesztése alatt, és ezeket a tapasztalatokat felhasználják majd az új modell tervezése közben.

A négyajtós verzió a megjelenéstől számított egy éven belül kiegészül majd egy kombival, melyet nem sokkal később a C–X17 stíluselemeit viselő, ám kisebb, az X3-as BMW ellenfeleként induló suv követhet majd, mely modellektől sokat vár a márka. Ha a terveknek megfelelően alakulnak az eladások, később egy kupé és egy ferde hátú verzió is kilátásban lehet.

A vezetők szerint három dolog van, ami miatt az autójuk versenybe szállhat német riválisaival, ezek pedig nem mások, mint az alacsony tömeget garantáló alumíniumalapok, a nagyszerű irányíthatóságot ígérő hátsókerék-hajtás, valamint az újonnan tervezett szupertakarékos motorok. Az egyetlen lehetséges probléma a formaterv lehet, de Ian Callum, a márka formatervezésért felelős elnöke szerint nem tudnak majd mellélőni itt sem.

A prémium-középkategóriás szegmens jelenlegi 1,3 milliós eladásaiból körülbelül 1,15 milliót tesz ki a cikk elején említett három német modell, melyekkel nehéz versenyre kelni. Igaz, a Jaguar nem egyből az élre szeretne törni, mindössze egy kis szeletet akar hasítani a tortából, és nagyjából 80 ezer példányt eladni a négyajtós és a kombi verzióból, az X761 kódnéven futó crossoverből pedig nagyságrendileg 50 ezret.

A négyajtós változat érkezése 2015 elejére, a koncepció jövő szeptemberi párizsi debütálása után várható, a kombi körülbelül egy évre rá, az suv nem sokkal a kombi után, szintén 2016-ban. Ezekkel a dátumokkal számolva egyébként úgy tervezi a Jaguar, hogy a szedán verzió éppen egy időben fog megjelenni az új Mercedes C osztállyal, és nem sokkal előbb kerül piacra, mint az új Audi A4-es. Ha minden jól megy az eladásokkal, a kupé és a ferde hátú változat 2018 környékén érkezhet.

Mint tudjuk, a nehéz helyzetben lévő gyártónak ez az utolsó dobása, amit ők maguk is elismernek, így biztosak vagyunk benne, hogy nagyot fognak dobbantani az új modellekkel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.