Adrian Hallmark, a Jaguar globális márkaigazgatója elmondta, hogy a gyártó szeretne kilépni a nagyok árnyékából. Az újonnan megjelenő prémium-középkategóriás típussal szeretnék megépíteni a legfejlettebb, leghatékonyabb és legkifinomultabb autót a szegmensben, mely nemcsak megközelíti az ellenlábasokat, hanem túl is nő rajtuk. Hozzátette: „Úgy fog kinézni, és olyan lesz vezetni, mint egy vérbeli Jaguart. Olyan csúcstechnológiával van megtöltve, amelyet még senki nem produkált a mezőnyben. Ebben az autóban lesznek a leghatékonyabb motorok, ezeket vezetni lesz a legfinomabb érzés.”
Azok után, hogy a Mondeo elemeit felhasználó X-Type bukásnak számított Európában, a Jaguar most teljes egészében újonnan fejleszti ki az alumíniumfelfüggesztéssel és egy nagyon merev, szegecselt és ragasztott alumíniumszerkezettel ellátott járművet. A Jaguar azt ígéri, hogy az X760 kódnév alatt futó szedán egy a 3-as BMW-nél is jobban vezethető és az A4-es Audinál is modernebb autó lesz. Tovább erősíti ezeket az elvárásokat, hogy a gyáriak elmondása szerint sokat tanultak az F-Type fejlesztése alatt, és ezeket a tapasztalatokat felhasználják majd az új modell tervezése közben.
A négyajtós verzió a megjelenéstől számított egy éven belül kiegészül majd egy kombival, melyet nem sokkal később a C–X17 stíluselemeit viselő, ám kisebb, az X3-as BMW ellenfeleként induló suv követhet majd, mely modellektől sokat vár a márka. Ha a terveknek megfelelően alakulnak az eladások, később egy kupé és egy ferde hátú verzió is kilátásban lehet.
A vezetők szerint három dolog van, ami miatt az autójuk versenybe szállhat német riválisaival, ezek pedig nem mások, mint az alacsony tömeget garantáló alumíniumalapok, a nagyszerű irányíthatóságot ígérő hátsókerék-hajtás, valamint az újonnan tervezett szupertakarékos motorok. Az egyetlen lehetséges probléma a formaterv lehet, de Ian Callum, a márka formatervezésért felelős elnöke szerint nem tudnak majd mellélőni itt sem.
A prémium-középkategóriás szegmens jelenlegi 1,3 milliós eladásaiból körülbelül 1,15 milliót tesz ki a cikk elején említett három német modell, melyekkel nehéz versenyre kelni. Igaz, a Jaguar nem egyből az élre szeretne törni, mindössze egy kis szeletet akar hasítani a tortából, és nagyjából 80 ezer példányt eladni a négyajtós és a kombi verzióból, az X761 kódnéven futó crossoverből pedig nagyságrendileg 50 ezret.
A négyajtós változat érkezése 2015 elejére, a koncepció jövő szeptemberi párizsi debütálása után várható, a kombi körülbelül egy évre rá, az suv nem sokkal a kombi után, szintén 2016-ban. Ezekkel a dátumokkal számolva egyébként úgy tervezi a Jaguar, hogy a szedán verzió éppen egy időben fog megjelenni az új Mercedes C osztállyal, és nem sokkal előbb kerül piacra, mint az új Audi A4-es. Ha minden jól megy az eladásokkal, a kupé és a ferde hátú változat 2018 környékén érkezhet.
Mint tudjuk, a nehéz helyzetben lévő gyártónak ez az utolsó dobása, amit ők maguk is elismernek, így biztosak vagyunk benne, hogy nagyot fognak dobbantani az új modellekkel.