Az üzlet mögött erős tőke áll, ugyanis a részesedés értéke az autógyártókból mintegy 10 milliárd jüan (356,1 milliárd forint). A PSA nem fűzött kommentárt a cikkhez, de annyit elismert, hogy új ipari és kereskedelmi lehetőségeket kutat különböző partnerekkel, „beleértve az ezt kísérő financiális alkalmazásokat”. A Dongfengtől érkező pénzügyi befektetés mindenesetre segítené a konszernt a gazdasági nehézségek áthidalásában, és az új kapcsolat erősíthetné a franciák tengerentúli terjeszkedését, amire szükség is van, ugyanis Európában már a hatodik egymást követő évben csökkent tovább az autóeladások száma.
Az elemzők szerint komoly pénzszűkében van a PSA – egyesek 600 milliárd forintnyi összeget emlegetnek, amellyel a 2014-es hitelkötelezettségének kell eleget tennie a konszernnek. A PSA és a Dongfeng egyébként jelenleg is együtt dolgozik egy kínai gyár megépítésén, és mindkét autógyártó elismerte, hogy a partneri kapcsolat elmélyítésén gondolkoznak. Eközben a PSA az első félévben 510 millió eurós működési veszteséget könyvelhetett el, melynek csökkentésére 11 200 francia munkahelyet szüntettek be és bezárták a Párizs melletti gyárat.
A konszern vezetője, Philippe Varin tervei szerint a gyártó pénzszükségletét 50 százalékkal csökkentik 2013 végére – van miből, ugyanis az óriás 3 milliárd eurót költött tavaly. Ennek érdekében a PSA tárgyalásban van a szakszervezetekkel is, hogy a túlórás bérek csökkentésért és a fizetések befagyasztásért cserébe megnöveli franciaországi befektetéseit az elkövetkező három évben, vagyis már a rövid-közép távú tűzoltás eszközeit is igénybe veszik.
A 30 százalékos kínai tulajdonlás viszont komoly stratégiai kérdéseket vet fel. Egyrészt a francia törvények szerint mindenkinek, aki 30 százalékos vagy afeletti részvényt szerez egy cégben, tender ajánlatot kell tennie a többi részvény megvásárlására. Másrészt a Peugeot család, amely jelenleg a részvények 25,5 százalékával rendelkezik, félő, hogy elveszíti a cég feletti irányítást.
A GM a Peugeot második legnagyobb részvénytulajdonosa a maga 7 százalékával. A múlt héten Steve Girsky az amerikai gyártóóriás alelnöke elmondta, hogy az együttműködés túlélné a dongfenges átvételt, hiszen a közös gyártás, eladás és járműfejlesztés a GM európai terveinek komoly részét képezi. Persze bármi elképzelhető, a PSA belső előírásai szerint ugyanis a GM-nek joga van elállni az együttműködéstől, amennyiben tulajdonosváltás történik a francia autógyártónál.
A PSA részvényei az idei évben több mint a kétszeresére emelkedtek, összesen 4,4 milliárd euróra értékelve a francia gyártóóriást.