A kompaktok új királya? Érkezik a második Audi RS3

Az Audi úgy érzi, hogy a 300 lóerős S3 nem elég méltó ellenfele a BMW M135i-nek és a Mercedes A45 AMG-nek.

Kenéz Tibor
2013. 10. 08. 16:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A modell természetesen a többi RS testvérhez hasonlóan kívülről is nagyobbat fog ütni, mint a „sima” S3: nagyobb sárvédő szélesítéseket, nagyobb légbeömlőket és mélyebbre húzott lökhárítókat kap majd. Mindemellett nagyobb fékek is elérhetőek lesznek a „forró ferdehátúhoz”, de hogy ezek szériában járnak-e, vagy csak felárért választhatóak majd, azt egyelőre nem tudni.

Az autó egyébként a hírek szerint mind a háromajtós, mind az ötajtós Sportback karosszériaváltozatban elérhető lesz, mi több, az is elképzelhető, hogy a kabriózás szerelmeseinek vagy akár a szedánok kedvelőinek sem kell majd lemondaniuk az RS-élvezetről. A találgatások szerint 2014-re esedékes új RS3 valószínűleg a TT RS Plus 2.5 TFSI erőforrását fogja megkapni, amely 360 lóerőt és 465 Nm nyomatékot présel ki magából.

 

A 2,5 literes öthengeres motor 4,3 másodperc alatt gyorsítja a TT-t 100 km/órás sebességre, ami több mint biztató az új RS3 várható menetteljesítményei szempontjából, főleg annak tudatában, hogy az új platformmal sokkal könnyebb lesz elődjénél a minden esetben összkerékhajtású típus.

Nem kérdés, hogy az Audi ezzel a modellel megpróbál odavágni prémium riválisainak. Hogy vajon sikerül-e, az csak a jövő zenéje, de ha lesz rá alkalmunk, mindenképpen vallatóra fogjuk az autót, hogy kiderüljön az igazság.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.