Felturbózva: itt a 200 lóerős Opel Zafira Tourer

A 170 lóerős benzines nagytestvéréről, vagyis a 200 lóerős változatról van szó, amely a Cascadában debütált.

Vajda János
2013. 10. 19. 16:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 200 tagú ménes mellé nem kevesebb, mint 300 Nm társul, vagyis pontosan olyan kvalitásokról beszélhetünk, mint az Opel korábbi kétliteres turbós erőforrása esetében. A szintén friss fejlesztésű hatfokozatú kézi váltóval párosítva (automata ehhez a motorhoz egyelőre nincs) a Zafira Tourerek legizmosabbika 8,9 szekundum alatt futja a 0–100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig eléri a 225 km/h-t. Összehasonlításképp, a 170 lóerős testvér, amelyhez különben hosszabb áttételezésű váltó jár, 9,2 másodperces sprintidőt és 212 km/h-t tud.

A 200 lóerős verzió rövidebb áttételezésének köszönhetően érzésre minden körülmények között virgoncabbnak érződik testvérénél, cserébe viszont a fogyasztás tekintetében kell feláldoznunk átlagosan mintegy fél litert, ami azt jelenti, hogy a 170 lóerős 1.6 SIDI-vel gyűjtött tapasztalatainkból kiindulva a gyakorlatban legalább 9 liter körül étvággyal számolhatunk – a gyári vegyes adat 7-7,2 l/100 km.

 

Igazi családi mindenesről lévén szó, nyugodt szívvel még mindig inkább a szintén szentgotthárdi 1.6 CDTI dízelt (135 lóerő és 320 Nm) ajánljuk a típushoz, amely ugyan szerényebb menetteljesítményeket szolgáltat, de még mindig elegendő a családi felhasználáshoz, ráadásul legalább 3 literrel takarékosabb benzines társánál.

Az Opel kedvező vételárral próbálja a benzines felé csalogatni a vásárlókat: a 170 lóerős változattal ellentétben az egyébként 100 ezer forintot érő start/stop rendszert nélkülöző 200 lovas 1.6 SIDI így azonos felszereltség mellett átlagosan 100 ezer forinttal olcsóbb testvérénél, ami azt jelenti, hogy 7,1 millió forintos indulóáron kelleti magát. A fentebb említett gázolajos felára hozzá képest 740 ezer forint, ami soknak tűnik, ám ne feledjük, hogy a differenciát az üzemanyagköltségekből alig 60 ezer km után le is dolgozza a dízelmotor.

 

Mindezek ellenére a dinamikusabb autókat preferáló családapák bátran válasszák az izmos magyar szívet a Zafirához, amit a fogyasztást leszámítva szeretni fognak, az pedig szinte hihetetlen, hogy az Opel a 200 lóerős csúcs benzinesért alig 120 ezer forinttal kér csak többet, mint a 140 lóerős, régebbi konstrukciójú 1.4 Turbóért.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.