A 200 tagú ménes mellé nem kevesebb, mint 300 Nm társul, vagyis pontosan olyan kvalitásokról beszélhetünk, mint az Opel korábbi kétliteres turbós erőforrása esetében. A szintén friss fejlesztésű hatfokozatú kézi váltóval párosítva (automata ehhez a motorhoz egyelőre nincs) a Zafira Tourerek legizmosabbika 8,9 szekundum alatt futja a 0–100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig eléri a 225 km/h-t. Összehasonlításképp, a 170 lóerős testvér, amelyhez különben hosszabb áttételezésű váltó jár, 9,2 másodperces sprintidőt és 212 km/h-t tud.
A 200 lóerős verzió rövidebb áttételezésének köszönhetően érzésre minden körülmények között virgoncabbnak érződik testvérénél, cserébe viszont a fogyasztás tekintetében kell feláldoznunk átlagosan mintegy fél litert, ami azt jelenti, hogy a 170 lóerős 1.6 SIDI-vel gyűjtött tapasztalatainkból kiindulva a gyakorlatban legalább 9 liter körül étvággyal számolhatunk – a gyári vegyes adat 7-7,2 l/100 km.
Igazi családi mindenesről lévén szó, nyugodt szívvel még mindig inkább a szintén szentgotthárdi 1.6 CDTI dízelt (135 lóerő és 320 Nm) ajánljuk a típushoz, amely ugyan szerényebb menetteljesítményeket szolgáltat, de még mindig elegendő a családi felhasználáshoz, ráadásul legalább 3 literrel takarékosabb benzines társánál.
Az Opel kedvező vételárral próbálja a benzines felé csalogatni a vásárlókat: a 170 lóerős változattal ellentétben az egyébként 100 ezer forintot érő start/stop rendszert nélkülöző 200 lovas 1.6 SIDI így azonos felszereltség mellett átlagosan 100 ezer forinttal olcsóbb testvérénél, ami azt jelenti, hogy 7,1 millió forintos indulóáron kelleti magát. A fentebb említett gázolajos felára hozzá képest 740 ezer forint, ami soknak tűnik, ám ne feledjük, hogy a differenciát az üzemanyagköltségekből alig 60 ezer km után le is dolgozza a dízelmotor.
Mindezek ellenére a dinamikusabb autókat preferáló családapák bátran válasszák az izmos magyar szívet a Zafirához, amit a fogyasztást leszámítva szeretni fognak, az pedig szinte hihetetlen, hogy az Opel a 200 lóerős csúcs benzinesért alig 120 ezer forinttal kér csak többet, mint a 140 lóerős, régebbi konstrukciójú 1.4 Turbóért.