Az európai viszonylatban is fejlettnek számító, zsámbéki Drivingcamp vezetéstechnikai centrum felé tartva átfutott rajtam a gondolat, miszerint a Mercedes komoly teszt alá veti a vezetési tudásomat, és itt az alkalom, hogy rácáfoljak minden előítéletre, amely első pillanatban felmerül, amikor női vezetőről van szó. Természetesen a márka képviselői a férfiakról sem feledkeztek meg: a szervezők változatos modellbemutatóval, egyebek között az új S osztállyal is készültek, de a hangsúlyt egyértelműen a hölgyek oktatására, szórakoztatására helyezték.
A terepet szemlélve vegyes izgalom járt át, miközben több kérdés is felmerült bennem. Vajon kézi vagy automata váltós modellek lesznek? Milyen választási szempontok alapján ülhetünk be egy-egy autóba? Tudom-e követni az instrukciókat úgy, hogy egy számomra teljesen ismeretlen négykerekűben ülök néhány perce? A mindennapokban egy 70 lóerős benzines Smart Fortwo MHD a társam, így nem csoda, ha kérdéseim támadtak, hogy egy erősebb járművet hogyan fogok kezelni egy vízoszlop közepén.
Választhattam az A, B és C osztály modelljei közül, a magyarországi gyártású CLA-ban is próbára tehetem magam, s a lehetőségek egy GLK-t is rejtettek. A szervezők kitűnő hangulattal oldották a kezdeti izgalmat, bátorkodtam tehát rögtön az első feladatnál egy új CLA kormánya mögé ülni. A pályák előre meghatározott sorrend szerint követték egymást, ami már az érkezéskor jelentős izgalmakat ígért. Hét csoportban öt modult kellett teljesítenünk, amelyek mindegyike azt a célt szolgálta, hogy modellezze az előforduló közlekedési veszélyhelyzeteket, és a felmerülő hibákat a képezett instruktorok segítségével időben korrigáljuk.
Az első modul vízzel borított körpályát takart, amely az az alul- és túlkormányozott manővereket mutatta be, mindezt természetesen olyan biztonságos körülmények között, hogy az erőteljes tapadásvesztés ellenére sem éreztem magam veszélyben. A rántópados modul látványos, egyben erőteljes feladatként jelentkezett, itt a vizes aszfalton hirtelen megrántott autó egyenesben tartása szolgált feladványként, olykor látványos piruettezés kíséretében. A játszótér névre keresztelt feladat szlalomozás és vízoszlopok együttesét jelentette, eltérő tapadású felületen, ezzel a hirtelen felbukkanó, váratlan akadályok kikerülését és a vészfékezést gyakoroltatták. A legnehezebbnek a lejtős pályának elnevezett szakasz mutatkozott, amely egy 9 fok dőlésszögű, éles kanyart magában foglaló, műgyantával borított pályatestet takart, ahol nemcsak a haladás volt kihívás: a pálya elején elhelyezett rántópad lényegesen megnehezítette a teljesítést.