Végeredményképpen pedig egy nagy teljesítményű erőforrást szeretnének kapni, mely 14,8:1 sűrítési aránnyal rendelkezik, valamint turbót és kompresszort is használ, ugyanakkor gyújtógyertyákat hiába keresnénk benne. A motor a különösen nagy sűrítési arány miatt fellépő magas hőmérsékletet használja ahhoz, hogy berobbantsa az üzemanyagot, melyet egy speciálisan kialakított résen át fecskendez be a hengerekbe. A szakemberek azt állítják, hogy az így létrejövő különleges erőforrás 25 százalékkal nagyobb üzemanyag-hatékonyságot lehet elérni úgy, hogy közben gond nélkül elfut az olcsóbb, 87-es oktánszámú benzinnel is.
Amikor arról kérdezték a mérnököket, hogy ezek a tulajdonságok milyen motorkarakterisztikát takarnak, azt a választ kapták, hogy az újdonság egy dízelhez hasonlóan, már 5000 fordulatszám alatt is jól teljesít, melyből az következik, hogy a hozzá kapcsolt váltó áttételezése is a gázolajos autókéhoz hasonlóan fog alakulni, hogy ki lehessen használni az alacsonyabb fordulaton jelentkező erőt. Ezek után már nem meglepő, hogy a motor hangja is a gázolajosok jellegzetes, keményebb járását fogja örökölni.
A Hyundai jövőre kezdi el tesztelni az erőforrást, de biztosan megélünk még pár karácsonyt, mire sorozatgyártásba kerülhet az egyelőre még csak papíron létező újdonság. Mindenesetre dicséretes a mérnökök kemény munkája, hogy valami újat hozzanak létre, és mi is kíváncsian várjuk, mi sül ki ebből az új technológiából.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!