Az Edge számos technológiai újdonsága mellett stílusával is felhívja magára a figyelmet. A hűtőmaszk, a mérges tekintetet eredményező fényszórók és a részletesen kimunkált hátsó lámpák a Ford jövőjét rajzolják elénk. A gyártó a legfontosabb műszaki újdonságnak a teljesen automatikus parkolórendszert tartja, amely immáron nem szimplán a sofőr segítségével – a Fordokban eddig minimális vezetői segítséggel működött az automata parkolás párhuzamosan –, hanem teljesen önmagától, s akár távirányítással is képes parkolóhelyet találni és beállni. Az ultrahangos szenzorok a helyek felmérésében és a parkolás közben is szerephez jutnak.
Ugyanilyen érzékelőket használnak a balesetek elkerüléséért felelős asszisztensekben. Az Edge egyebek között adaptív sebességtartó automatikát, aktív parkolássegédet és sávtartó asszisztenst is tartalmaz, míg a hátsó sarkokon elhelyezett érzékelőknek hála, a holttérfigyelő sem maradt ki a csomagból.
A divatos külső szín mellett fontos megjegyezni, hogy elöl-hátul teljes egészében ledes lámpákról beszélünk, s az utastér sem szűkölködik a technokrata megoldásokban. A középkonzolon tízhüvelykes érintőképernyőn fut a gyártó MyFord Touch multimédiás rendszere, a kellemes hangulatért pedig a teljesen bőrbe bújtatott műszerfal felelős. Egyedi formázást kapott a kormány és a váltókar, s a műszeregységet már vetített képernyős megoldással építik be.
A hajtásról mindeddig nem esett szó, de nyilvánvalóan a hatékony EcoBoost motorcsaládra bízza a Ford a munkát, tehát 1, 1,5 vagy 1,6 literes turbós erőforrásokra van kilátás. A szériakész modellről egyelőre nincs hír, két-három éven belül érkezhet a szalonokba a Ford új hobbiterepjárója.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!