Felfújva – A Subaru WRX 268 lóerővel mutatkozik be

A Subarut számos kritika érte az elmúlt időben, az utolsó cseppet a WRX-ről kiszivárgott fotók jelentették.

Csizsek Ádám
2013. 11. 22. 13:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új WRX a Los Angeles-i autószalonon mutatkozott be mint az Impreza nagy teljesítményű változata. Ahogy sejthető volt, a 2,5 literes motor helyét kisebb lökettérfogatú erőforrás vette át: a kétliteres, közvetlen befecskendezésű, bokszer elrendezésű, turbós négyhengeres alig szárnyalja túl elődjét 268 lóerejével. A 2000 és 5200 főtengelyfordulat között jelentkező csúcsnyomaték 350 newtonméter. A motorhoz hatfokozatú kézi váltómű csatlakozik, de opcionálisan a gyártó fokozatmentes automatája is kérhető lesz hozzá, amely sportállásban nyolcfokozatú váltónak megfelelően dolgozik.

A kocsi 5,6 szekundum alatt futja meg a 0–100-as sprintet, ám fogyasztását illetően már nem kecsegtetnek a számok. Az amerikai adatok tanúsága szerint cvt váltóval városban 12,4 litert kortyol, autópályán 9,4-et, a kézi szerkezettel 11,2, illetve 8,4 liter a fogyasztás.

A látványos tanulmányból sajna aligha örökölt valamit a WRX, a koncepció filigrán sportosságát semmiképpen. Az Imprezára erőltetett agresszív orr és hátsó traktus, illetve a szélesítések inkább felfújt, kissé aránytalan összhatást eredményeznek. A 17 hüvelykes könnyűfém felnikre Dunlop sportabroncsok kerültek.

Az utastér egész gusztusos, nem meglepő, hogy sportülések és lecsapott, bőrborítású sportkormány emeli a hangulatot, a műszeregység kifejezetten tetszetősre sikerült. A helykínálat a 25 milliméterrel növelt tengelytávnak (2650 mm) hála jobb lett, s az anyagok terén is kellemesebb a helyzet, jobb a minőség. Immáron a Subaru is ajánl prémium hangrendszert, mégpedig Harman Kardon hifi képében.

Természetesen a főszerepben a sportos viselkedés áll: a felszín alatt a Subaru intelligens, állandó összkerékhajtási rendszere lakik, amely a megszokott 50:50 helyett 45:55-ös elosztást nyújt alapesetben, de a körülményekhez alkalmazkodva igazán a nyomatékvektorozással teszi magát oda az autó. A gyártó az elődnél nagyobb kanyartempót, merevebb karosszériát és keményebb futóművet ígér, továbbá a fékek mérete is növekedett, így szívósabbak lettek.

Az európai forgalmazásról egyelőre nem nyilatkozott a Subaru.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.