A nagyon jó esélyekkel szériagyártásba kerülő újdonság erejét ezúttal is a világ legnagyobb teljesítményű négyhengeres erőforrása szolgáltatja. A kétliteres turbómotor 360 lóerőt és 450 newtonméter nyomatékot tud felmutatni, ehhez kivételes hatékonyság is társul. Az összkerékhajtás és a hétfokozatú dupla kuplungos automata váltó ügyes játékának köszönhetően 5 másodperc alatti 0–100-as sprintre számíthatunk, miközben a vegyes gyári fogyasztás a magasabb felépítmény ellenére sem szökik 8 liter fölé.
A néhány kiegészítőjét eltekintve teljesen szériaközeli tanulmány 255/35 R21-es abroncsokon gördül, melyek porschés recept szerint központi csavarokkal rögzülnek. Valószínűleg ezen a ponton a végső modell konvencionálisabb lesz. A sorozatgyártás megkezdéséig a jövő évig biztosan várnunk kell, mikor várhatóan 16 millió forint körüli induló áron küldik majd harcba a csillagos mindenest.
Közben a GLA hagyományosabb verziói már hazánkat is megközelítették. De mit is kell tudni a frankfurti autószalonon bemutatkozott újdonságról?
A kis hobbiterepjáró gyártásának első körben biztosan nem lesz köze Kecskeméthez, amiért kicsit szomorúak vagyunk (Németországban, Rastatt városban, az A és B osztály mellett készítik majd), viszont olyan merész és fiatalos formavilággal lép piacra a típus, amiért komoly elismerés jár a márkának. Nem kérdés, hogy a Mercedes-Benz fiatalítani kívánja vásárlóközönségét, amihez minden esélye megvan a GLA-t elnézve.
Az persze más kérdés, hogy a mindössze 1494 milliméter magas négykerekű esetében – már csupán a szerény hasmagasság miatt is – terepképességekről nem igazán beszélhetünk, ám a visszajelzések alapján erre nincs is igazán szükség a potenciális vásárlók körében. Így is épp elég terepesebb terepes között válogathatunk a márka kínálatán belül.
A GLA inkább tűnik gólyalábakra állított vagány kompaktnak, mint egy suv-nak – szerintünk sokkal közelebb áll a Volvo V40 CC-hez, mint a Range Rover Evoque-hoz –, amit a sima kompaktok között is kiválónak számító 0,29-os légellenállási együttható is tanúsít. Mindezek ellenére a 2,7 méteres tengelytávolságú, az A és B osztály alapjait használó GLA nem kicsi: 4,42 méteres hosszával és 1,8 méteres szélességével még a zsúfolt belvárosokban is otthon fogja érezni magát, miközben ötszemélyes utastere négy embernek elegendő helyet biztosít.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!