Az 1968-tól működő kanadai gyártó, a Magnum Cars hivatalos képeket és adatokat közölt a végleges MK5 névre keresztelt, szuperkönnyű roadsterről. Bár a gyártó számtalan módon vett részt különböző versenygépek előállításában fennállása során, ez az első modelljük, amellyel a közutakat is felszaggathatja. A Magnum nyilatkozata szerint az MK5 tökéletesen helyezkedik el a drága szupersport autók és a „pályanapos” autók között, mindkettő kategóriának előnyeit magán hordozva.
A rendkívül merész stílusban fogant, tetőt, sőt szélfogót is mellőző modell álló helyzetben is erőt sugároz, agresszív dizájnja azonnal magával ragadja a tekinteteket. A kiváló összeszerelési minőség mellett a prémium anyagok használata is emeli az autó értékeit: olyan elemekből épül, mint a szénszál vagy a repülőgépek minőségében fogant alumíniumelemek.
A kocsi hossza 4 méter alatt marad (3914 mm), a magassága – vagyis inkább alacsonysága – az elhagyott tetőszerkezetnek és szélvédőnek köszönhetően alig egy méter (1069 mm), s ehhez majd kétszeres szélesség (1884 mm) társul.
A kompakt méretekkel és kicsiny össztömeggel megáldott modell speciális 18 hüvelykes felniken várja, hogy felfalhassa a kanyarokat. A külsőségek tehát adva vannak, melyekhez rendkívül figyelemreméltó szív társul. Az autó közepén elhelyezett, ismeretlen eredetű négyhengeres motor, amelyet 11 000-es fordulatig pörgethetünk leszabályozás előtt, 250 lóerőt ad le. Hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja erőforrás.
Bár nem tűnik soknak a 250 lóerő, ne feledjük, hogy rendkívül kis tömeggel rendelkeznek ezek a kocsik, az MK5 esetében is 545 kilogrammról beszélhetünk, ami 460 lóerős tonnánkénti teljesítményt jelent. A számok tükrében nem csoda hát a 3,2 másodperces 0–100 km/h-s gyorsulás és a 240 km/h maximális sebesség. Ami igazán rendkívüli, az az alacsony tömegközéppontnak és kiváló tapadási képességeknek is köszönhető, 2 G-t is meghaladó oldalgyorsulási érték. Összehasonlításképpen: a legfrissebb BMW M5 Competition Package hasonló értéke 0,9 G alatt marad, de még a kanyarbajnok Ferrari 458 Speciale 1,33 G-s értéke is jócskán elmarad a kis élményautóétól. Ahhoz, hogy viszonylag kényelmesen éljük át a páratlan értékeket, a bukósisak viselése szinte kötelező.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!