Magnum MK5: célkeresztben a KTM X-Bow

Egyre többen látnak fantáziát a Caterham uralta piacon, most Kanadából érkezik a Magnum MK5.

Balázs András
2013. 11. 04. 16:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az 1968-tól működő kanadai gyártó, a Magnum Cars hivatalos képeket és adatokat közölt a végleges MK5 névre keresztelt, szuperkönnyű roadsterről. Bár a gyártó számtalan módon vett részt különböző versenygépek előállításában fennállása során, ez az első modelljük, amellyel a közutakat is felszaggathatja. A Magnum nyilatkozata szerint az MK5 tökéletesen helyezkedik el a drága szupersport autók és a „pályanapos” autók között, mindkettő kategóriának előnyeit magán hordozva.

A rendkívül merész stílusban fogant, tetőt, sőt szélfogót is mellőző modell álló helyzetben is erőt sugároz, agresszív dizájnja azonnal magával ragadja a tekinteteket. A kiváló összeszerelési minőség mellett a prémium anyagok használata is emeli az autó értékeit: olyan elemekből épül, mint a szénszál vagy a repülőgépek minőségében fogant alumíniumelemek.

A kocsi hossza 4 méter alatt marad (3914 mm), a magassága – vagyis inkább alacsonysága – az elhagyott tetőszerkezetnek és szélvédőnek köszönhetően alig egy méter (1069 mm), s ehhez majd kétszeres szélesség (1884 mm) társul.

A kompakt méretekkel és kicsiny össztömeggel megáldott modell speciális 18 hüvelykes felniken várja, hogy felfalhassa a kanyarokat. A külsőségek tehát adva vannak, melyekhez rendkívül figyelemreméltó szív társul. Az autó közepén elhelyezett, ismeretlen eredetű négyhengeres motor, amelyet 11 000-es fordulatig pörgethetünk leszabályozás előtt, 250 lóerőt ad le. Hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja erőforrás.

Bár nem tűnik soknak a 250 lóerő, ne feledjük, hogy rendkívül kis tömeggel rendelkeznek ezek a kocsik, az MK5 esetében is 545 kilogrammról beszélhetünk, ami 460 lóerős tonnánkénti teljesítményt jelent. A számok tükrében nem csoda hát a 3,2 másodperces 0–100 km/h-s gyorsulás és a 240 km/h maximális sebesség. Ami igazán rendkívüli, az az alacsony tömegközéppontnak és kiváló tapadási képességeknek is köszönhető, 2 G-t is meghaladó oldalgyorsulási érték. Összehasonlításképpen: a legfrissebb BMW M5 Competition Package hasonló értéke 0,9 G alatt marad, de még a kanyarbajnok Ferrari 458 Speciale 1,33 G-s értéke is jócskán elmarad a kis élményautóétól. Ahhoz, hogy viszonylag kényelmesen éljük át a páratlan értékeket, a bukósisak viselése szinte kötelező.

A dizájnt és a menetdinamikai adatokat tekintve igazi kihívóra talált a KTM X-Bow. A kérdés már csak az, hogy az exkluzív anyagokat használó, kis példányszámban készülő méregdrága MK5-re lesz-e akkora kereslet, hogy fent maradhasson a nagy nevek között.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.