Négykarikás tereptörpe: jöhet az Audi Q1

A hónap elején már írtunk róla, hogy az Audi még tovább szeretné bővíteni „Q” előtaggal ellátott repertoárját.

Kenéz Tibor
2013. 11. 03. 11:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az eddig is egyértelmű volt, hogy a legkisebb terepes méreteit tekintve az A1-hez lesz legközelebb, de az már biztosnak tűnik, hogy az autó hossza eléri a négy métert.

Az is teljesen logikus lépés lenne a márkától, ha a már meglévő MQB padlólemezt használná fel alapként, és így végül az előbb említett hossz mellett 1,75 méteres szélességgel és 157 centis magassággal bírna az autó, mely adatok teljesen életszerűek.

Az erőforrások tekintetében is érkeztek újabb pletykák. Az eddigiekkel ellentétben benzines fronton nem 1,4 literes alapváltozatról beszélhetünk, hanem egy egyliteres háromhengeresről. További kétféle motorról van szó a benzinesek terén, méghozzá egy 1,2 és egy 1,6 literes négyhengeres erőforrásról.

Nagy valószínűséggel mindhárom turbófeltöltéssel van ellátva, míg a legnagyobb teljesítménye elérheti a 200 lóerőt. A dízelek terén egy 1,4 literes és egy 1,6 literes motorra számíthatunk, és a későbbiekben akár egy konnektorról tölthető hibrid változat is készülhet a konszern 1.4 TSI erőforrásával, melynek rendszerteljesítménye elérheti a 204 lóerőt, míg nyomatéka a 350 Nm-t.

Az erőt alapáron egy hatsebességes manuális váltóval vihetjük át az aszfaltra, de természetesen opciósan automata váltó is elérhető lesz az autóhoz. Nem is akármilyen egységről van szó, egy tízsebességes DSG-ről szólnak a hírek – az eddigi legtöbb fokozat, amivel személyautóban találkozhattunk, az kilenc gang volt. Az is egyértelműnek tűnik, hogy alapesetben elsőkerék-hajtást kap a jármű, mely bőven elegendő azokra a feladatokra, amikre a Q1-et szánják a gyáriak, azonban szinte biztosak lehetünk benne, hogy Q modell révén felár ellenében hozzájuthatunk majd az Audi ügyes Quattro összkerékhajtási rendszeréhez is.

Amiben egyetértenek a jelenlegi és a korábbi híresztelések, az nem más, mint hogy az autó valamivel hatmillió forint alatti indulóárral kecsegtethet, valamint hogy ezt a kedvező árat majd csak valamikor 2016-ban használhatjuk ki, így még nem érdemes elrohanni a kereskedésekbe. Mindenesetre kíváncsian várjuk, hogy az Audinak sikerül-e ismét meglovagolnia azt a divathullámot, amely oly sikeressé tette a kis crossovereket.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.