Az ECO változatok mellett összkerékhajtású kiadás ugyancsak elérhető lesz. A Mercedes–Benz egészen pontosan 2012 januárjában indítja be rendelések felvételét az A 180 CDI ECO, illetve a B 180 CDI ECO modellekre, amelyek az A 180 CDI, valamint a B 180 CDI típusokat váltják. Persze a Renault 1,5 literes, 110 lóerős turbódízele nem elegendő a csodához, a németek a takarékos erőforrás mellé számos apró trükköt sorakoztattak fel az elérni kívánt eredmény érdekében: áramvonalasabb a hűtőmaszk, az A osztály esetében elöl 10, hátul 15, a B osztálynál elöl 10 és hátul 15 mm-es ültetést kapott a futómű, ráadásul az autók alját is leburkolták.
A kézi váltók hosszabb áttételezésűek a kis fogyasztásra törekvő verziókban, könnyebb az üzemanyagtank, s az energia visszatáplálásáért felelős rendszer is hatékonyabban működik. A hagyományos A 180 CDI-hez képest a csillagosok szerint 6 százalékkal csökkent az étvágy, így már 92 g/km-es kibocsátás áll a modell neve mellett, ami 3,6 literes vegyes fogyasztásnak felel meg, míg a B osztály 98 g/km-t és 3,8 literes étvágyat tud.
A gazdaságosságra való törekvés ellenére a Mercedes állítja, hogy a dinamikát illetően, valamint gyorsulás terén nem kell negatívumokra számítani, az ECO különkiadások a hagyományos modellek teljesítményét hozzák.
Az újdonságok sorát a stuttgartiaknál a négykerékhajtású modellek folytatják. Első ízben a CLA kap 4MATIC rendszert a CLA250 4MATIC személyében, jövő év elejétől pedig szintén a 250-es benzinessel az A osztály, akár AMG Sport felszereltséggel, míg a családiasabb modell, a B 220 4MATIC csak sport felszereltséggel lesz elérhető.