Szériába kerülhet a PSA levegős hibrid rendszere

A PSA mérnökei már tesztelik és fejlesztgetik legújabb technológiai bravúrjukat, a levegős hibridet.

Vajda János
2013. 11. 04. 12:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Hybrid Air néven, az idei márciusi genfi autószalonon debütált megoldás 3 éven belül máris szériagyártásba kerülhet, első ízben a PSA kiskategóriás modellcsaládjában. Ez azt jelenti, hogy minden bizonnyal a Citroën C3 és a Peugeot 208 motorházteteje alatt találkozhatunk majd a Hybrid Air megoldással, ám később a társmodellek – a C3 Picasso és a gólyalábra helyezett 2008 is – megörökölhetik a sűrített levegős hibrid hajtásláncot.

A Hybrid Air különlegessége többek között az, hogy nem igényel kiegészítő akkumulátort, a 208–C3 párosban pedig a jelenlegi változat étvágya a gyári adatok szerint vegyes körülmények között alig 2,9 liter benzin 100 kilométerenként, ami 69 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg. A rendszer keretein belül egy háromhengeres, 82 lóerős 1,2 literes benzinmotor, egy az energiát sűrített levegő formájában tároló rendszer, egy két hidraulikus szivattyúból álló egység, illetve egy automata sebességváltó összedolgozásáról beszélhetünk, s a Hybrid Air fejlesztése során a PSA mintegy 80 szabadalmat jegyeztetett be.

A rendszer háromféle üzemmódban működhet: Air módban, nulla károsanyag-kibocsátással, benzines üzemben, amikor csak a belsőégésű motor működik, valamint vegyesen, amikor a benzinmotor és a sűrített levegős egység teljesítménye összeadódik.

Az elv egyszerű: ezúttal nem akkumulátorban, elektromos áramként tároljuk az energiát, hanem sűrített levegő formájában, amely a tárolóból kiáramolva egy hidraulikus egységet hajt meg, s az általa létrehozott forgatónyomaték az automata váltón keresztül jut el a kerekekig. Ahogy a villanyos hibrideknél, úgy itt is lassításokkal lehet visszatáplálni az elhasznált energiát.

Vegyes üzemmódban mindkét motor hajt, ami elvileg határozottan érezhető teljesítménynövekedéssel jár, ugyanis az összteljesítmény akár 122 lóerő is lehet. A levegős hibrid rendszer mellé a koncepciómodellekhez új, speciális méretű (165/50 R18) Michelin gumiabroncsok társultak, amelyek segítségével 100 kilométerenként további 0,2 literrel csökkenthető a fogyasztás, ám ezek megjelenése a széria verzióban korántsem biztos.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.