Új arccal az alapjaiban is megújult Lexus CT 200h

Már hivatalos képeken is bemutatkozott az új fizimiska. Vajon változott-e valami belül?

Szabó Péter
2013. 11. 23. 6:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár elsőre nem látszik, a CT ráncfelvarrásánál egész sok részlethez hozzányúltak a mérnökök. Változtattak a kormánykerék kialakításán, gyarapodott a vezetői segédrendszerek választéka, a menetstabilizáló immár teljesen kikapcsolhatóvá vált. A műszerek közé új, 4,2 hüvelykes kijelző került, fokozták a központi rendszer tudását és sebességét is, és a bambusznádas hangszórókkal ellátott audiorendszer is szebben szól.

Új hegesztési technológia alkalmazásával a gyáriak fokozták a karosszéria szilárdságát, emellett a futóművet is áthangolták. Ennek köszönhetően a CT 200h úgy lett kényelmesebb, hogy a sajtóanyag szerint a sportosságából sem veszített.

A nagyobb testvérekhez hasonlóan a CT 200h kapható lesz hagyományos és F-Sport kivitelben. Utóbbi esetben a felszereltség mellett a feszesebb futómű, a 17 hüvelykes kerekek, a sportosabbra formált ülések és műszerek, valamint a dinamizmus magasabb fokú optikai kiemelése jelent majd eltérést. E téren a kizárólag az e kivitelhez kapható gyöngyházfehér színárnyalat, valamint a tető választható fekete fényezése is segíthet, belül pedig négyféle kárpit és négyféle betét között választhatnak a vásárlók.

Egyébként az összes modellt öngyógyító, karcolásokat jobban tűrő fényezéssel látják el. Az Audi A3, a Mercedes-Benz A osztály, a Volvo V40 és az 1-es BMW vetélytársa papíron az előd technikáját örököli, azaz a 99 lóerős 1,8 literes benzin- és a 81 lovas villanymotor párosa lesz jelen, amelyek kombinált összteljesítménye 136 lóerő. Mindez az izmosabb prémiummodellek menetdinamikájától kissé elmaradó 9,8 szekundumos 0–100-as sprintre és 180 km/h végsebességre elégséges.

A papírformán viszont túlmutat az a fejlődés, amelyen az Auris új generációjában már átesett a hajtáslánc. A legfontosabb változás talán az, hogy az eddigieknél még nagyobb csendben tudunk gyorsítani, amely az ecvt váltó sokakban nyúlósság érzetét keltő működésének köszönhető. Összesen 94 különböző területen alkalmaztak módosításokat a mérnökök, hogy csökkentség a zajt, a vibrációt és a nyersességet.

Emellett tapasztalataink szerint nagyobb tempóval és valamivel hosszabb távon tudunk majd elektromosan közlekedni. A fogyasztás terén 3,8 l/100 km körüli vegyes adatra lehet számítani, ami a normakörünk esetében 4,4 literre adódott. A következő nemzedék a Priusszal egyetemben még hatékonyabb, még erősebb hajtásláncot kaphat, ám arra még éveket kell majd várni.

Hivatalos információnk egyelőre nincsen arról, hogy a frissített CT mikor kerül a szalonokba, de a hivatalos premier még a hónapban, a kantoni autószalonon várható, így legkésőbb tavasszal hozzánk is megérkezik az újdonság.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.