Az álcázott képen is jól kivehető, hogy a kisebb modell az Evoque XL testében rója tesztköreit, ám a hátsó kerekek mögött jóval nagyobb csomagteret láthatunk. Ez is mutatja, hogy a törpe Disco a nyújtott Evoque új, könnyített struktúrájú vázát használja. Ezzel egy csapásra megoldaná a gyártó a jelenlegi Freelander szűkös helykínálatát, illetve felkínálja a hétüléses opció lehetőségét is.
A skála másik végén a zászlóshajó, a tiszteletet parancsoló Discovery 5 áll. A Range Rover Sport álruhájába bújtatott új modell karakteres szerepe a márka kínálatában ezután is fennáll. A testes öszvér a jelenlegi vadonatúj Range Rover és Range Sport által használt alumíniumvázat használja majd (ez jelentős, közel féltonnás tömegcsökkenést prognosztizál), valamint a gyártósoron is osztozni fognak a típusok a solihulli soron. A rossz minőségű kémfotón látható példány arányai még sokat fognak változni, bár az autó formavilágát feltehetően a már említett Range modellektől örökli majd.
A jelenleg futó modellhez hasonlóan az új Discovery 5 is hétüléses kivitelű lesz, de a Range Rover Sporttal szemben jóval nagyobb helykínálatra számíthatunk a harmadik üléssorban. A kérdés már csak az, hogy a klasszikus típusjegyként számon tartott függőleges hátfal, valamint a tető lépcsős kialakítása az új generációnál is megmarad-e, vagy áldozatul esnek a „modernizációnak” a tipikus Disco-elemek.
A prototípusokból kiindulva arra következtethetünk, hogy még legalább másfél évet kell várnunk a véglegesnek szánt forma bemutatására. Feltehetőleg az új Discovery család topmodellje, a Discovery 5 kerül előbb bemutatásra, lehetséges, hogy a 2015-ös genfi autószalonon. A kisebb modell 2015 második felében várható, s talán 2015 szeptemberében, a frankfurti autószalonon már véglegeshez közeli állapotban csodálhatjuk meg.