Már Genfre hangol a Hyundai – jön az Intrado

A Hyundainál egy percig sem szeretnék elveszíteni lendületüket, melynek célja, hogy meghódítsák Európát.

Kenéz Tibor
2013. 12. 16. 15:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A következő nagy dobásuk pedig nem más, mint egy tanulmányautó, melyet a jövő évi Genfi Autószalonon csodálhatunk majd meg. Az Intrado névre keresztelt koncepció a repülőgépek szárnyának alsó feléről kapta a nevét. Ez az a felület, amely felhajtóerőt termel, lehetővé téve magát a repülést. Ez a Hyundai első olyan tanulmányautója, melyet a dél-koreaiak továbbfejlesztett formanyelve, a Folyékony szobrászat 2.0 stílusában alkottak meg. Az autó egyébként a mai divatot követve egy kis crossover lett, mely első ránézésre leginkább a Nissan Juke által alkotott sikeres kategóriába jelenthet beszállót a Hyundai számára.

Az Intrado kódneve egyébként HED-9, mely betűkombinációjával (Hyundai Europe Design) szándékosan próbál utalni arra, hogy a modellt a gyártó európai központjában tervezték és fejlesztették. A koncepció amellett, hogy rendkívül modern, és dinamikus vonalakkal rendelkezik, további újdonságokat is felvonultat. A dél-koreaiak elmondása szerint az ultrakönnyű szerkezetre épülő, „különféle fejlett anyagokból” álló négykerekű alkatrészeit olyan, forradalmi eljárással rögzítik egymáshoz, amely a jövőben alapjaiban változtathatja meg a gépkocsigyártás folyamatát.

 

A fejlett anyagok alkalmazása, a szükségtelen tömeg eltávolítása és a teljes mértékben a célszerűség által életre hívott formaterv mellett az Intrado kiváló hatékonyságú hajtásláncára is büszke a Hyundai. A tüzelőanyag-cellás meghajtás a nemrég bemutatott ix35 Fuel Cell modellből lehet ismerős, de a gyáriak szerint ebben az esetben egy továbbfejlesztett, kisebb és könnyebb rendszerről beszélhetünk.

Mindenesetre abban biztosak lehetünk, hogy egy érdekes tanulmányautót készített számunkra a dél-koreai gyártó, és kíváncsian várjuk a pontosabb adatokat, melyeket azonban csak a genfi autószalon előtt hoznak nyilvánosságra. Addig is be kell érnünk egyetlen képpel.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.