Az M2-t a 2-es jelenlegi csúcsmodellje, vagyis az alapból is igencsak izgalmas 326 lóerős M235i, valamint a 431 lovas BMW M3/M4 közé pozicionálná a részlet. A sportkivitel teljesítményét is ezen állításnak megfelelően fogják a gyáriak meghatározni: ha valóban piacra kerül az 1 M utódjaként aposztrofálható M2, kétturbós háromliteres sorhatos benzinmotorja körülbelül 370-380 lóerő leadására lesz képes.
Az erő továbbításáról szériában egy hatfokozatú manuális váltó gondoskodhat (amely megegyezne vélhetően az M3/M4 pároséval), az 500 Nm körüli maximális forgatónyomaték pedig az elektromosan vezérelhető önzáró M-differenciálművön keresztül jutna el a széles hátsó papucsokhoz. Felár ellenében hétsebességes, dupla kuplungos automataváltó is biztosan elérhető lenne. Abból kiindulva, hogy az első generációs 1-esből (pontosabban annak kupé változatából) készített 340 lóerős 1 M az előző M3 differenciálművét, futóművét és fékrendszerét kapta meg, ez esetben is elképzelhető, hogy a nagytestvér hasonló elemeit is megörökli az M2.
Ha pedig az egyenletbe belevesszük a kis méregzsák M3-M4-hez viszonyított jelentősen alacsonyabb tömegét és kompaktabb méreteit, nem nehéz kitalálni, hogy az M2 lehet a legizgalmasabban vezethető M-es BMW, mindezek tetejébe pedig egyben a legolcsóbb M-modell is lehet. A szériagyártással kapcsolatban nincsenek pontosabb információk, ám a találgatások szerint, ha zöld utat kap a projekt, körülbelül két év múlva lép piacra a rendkívül finom kupé, amelynek még akár egy nyitott verziója is elképzelhető...