A gyártó szerint a prémium ügyfelek számára a V legalább olyan elfogadható lesz, mint a többi luxusmodell – a Mercedes gyakorlatilag már ezzel sokat mond el az újdonságról. Nem szabad elsőre ítélni, s a mikrobuszos külsőn túllépve érdemes bepillantani az utastérbe, s a németek által közöltek egy csapásra bizonyulnak igaznak.
Persze kívülről is sokat dolgoztak az autón, amely meglehetősen modern gúnyába bújt. A vásárlókat a bőség zavara készteti majd alapos gondolkodásra, hiszen rögtön kétféle tengelytáv és háromféle hossz (4895-5370 mm között) áll rendelkezésre, három erőforrás közül lehet választani, a két irányvonalat a V-Class és a V-Class Avantgarde képviseli, míg a külső Sport csomag és a belső Design csomag tovább fokozza a csábítást, a számtalan opcionálisan elérhető tételről nem is beszélve.
„Az új V-osztállyal kiterjesztjük a prémium személyszállító modelljeink körét, köszönhetően a nyolcfős modellnek. A funkcionalitás kötelező egy MPV számára. A komfort és a stílus már csak hab a tortán. Mindezt a V-osztály úgy egyesíti, ahogy eddig még senki más ebben a szegmensben” – mondta büszkén Dieter Zetsche, a Mercedes első számú embere. A modern külső tehát klasszikus értékeket takar, hiszen a beltér legalább olyan mértékű luxust nyújt, mint a Mercedes-Benz bármely más prémium modellje. Aki látta már a GLA-t vagy az új C- és S-osztályt, annak a V is ismerős, otthonos lesz.
A különbség abban mutatkozik meg, hogy az újdonság akár nyolc fő számára képes kivételes helykínálatot és prémium hangulatot biztosítani mindenféle kompromisszum nélkül. Már az alapverzióhoz is négy luxusülés jár, kényelmes könyöklőkkel mindkét sorban, de az opcionálisan választható tételekkel megannyi variációt előállíthat a vásárló, példának okáért kétfős, lehajtható támlával rendelkező üléssor is elérhető az újdonsághoz, de rendelkezésre áll háromszemélyes „pad” is. Mindegyik kivehető, így szükség esetén óriási tér hozható létre.
A fedélzeti rendszerek terén is páratlan repertoárral kecsegtet a V-osztály. A Mercedes Comand központi rendszere, a Linguatronic hangvezérlés, az érintőpados megoldás és az automatikus Thermotronic klímaberendezés egyedülálló a szegmensben. A csomagtérajtó ablaka külön nyitható, s természetesen elektromos nyitás is kérhető.