A Volkswagen a hetedik Golf GTI verziójával is igazán finom falatot tett le az asztalra, hiszen a legendás nevet öröklő típusnak 220 lóerő – Performance pakkal 230 lóerő és még alacsonyabb tömeg – biztosítja az adrenalintöltetet. Noha a tisztességes gyorsulási adat már így is adva van 6,5, illetve 6,4 másodperccel, az erősebb konkurensek miatt nem maradhatott el a 300 lóerős, 380 newtonméteres Golf R sem, amely igényes Haldex összkerékhajtással válik még precízebb műszerré.
Akinek mindez nem elegendő, annak hamarosan az Evo jelent gyógyírt. A legkeményebb Golfban ugyanaz a kétliteres, négyhengeres turbómotor – kódnevén EA888 – teljesít majd szolgálatot, amely a GTI és az R erejét is adja, ám nyilvánvalóan még tovább feszítik a húrt a mérnökök. Hogy pontosan hány lóerőre számíthatunk, egyelőre nem tudjuk, a pletykák nagyjából 370-re saccolnak.
Mindez nem lehetetlen, hiszen Fritz Eichler, a Volkswagen motormágusa egy interjúban elmondta, az új technológiáknak köszönhetően akár 400 lóerő is kihozható egy kétliteres turbómotorból. A szakemberről azt kell tudni, hogy karrierjét a Porschénél kezdte, s a 45 AMG képében nevéhez fűződik a legnagyobb literteljesítményű benzinmotor kifejlesztése. A Mercedes kétliteres, négyhengeres erőforrása 360 lóerőt tud, ami 180 lóerő/liternek felel meg. A Volkswagenhez szegődött mérnök ezúttal túlszárnyalhatja korábbi alkotását, már amennyiben a 370 lóerős pletykák igaznak bizonyulnak.
Az R Evóban a bivalyerős turbómotorhoz a gyártó valószínűsíthetően hatfokozatú, dupla kuplungos DSG automata váltója társul, az összkerékhajtástról pedig a legújabb generációs elektromechanikus Haldex rendszer gondoskodik, természetesen 4motion néven.
A Golf R Evo másik nagy fegyvere a tömege lehet, hiszen a csúcsverzió fejlesztése során a Volkswagen nagy hangsúlyt fektetett a tömegcsökkentésre. A 300 lóerős Golf R 1476 kilogrammot nyom a mérlegen, ebből mintegy 100 kilót lefaragva már a kategóriájában pehelysúlyúnak számító GTI tömegére fogyna a csúcsverzió. Ez nem lehetetlen, elég a Wörtherseetour kapui mögött bemutatott Audi TT Ultra Quattróra gondolni, amely a karbon széleskörű használatának köszönhetően az alapul szolgáló modellhez képest mintegy 299 kilogrammtól szabadult meg.