Pekingben debütál a 370 lóerős Golf R Evo

A lóerőhajhászás mellett igényes tartalommal érkezik, hogy a kompaktkategória csúcsára ugorhasson.

Csizsek Ádám
2014. 01. 24. 17:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Volkswagen a hetedik Golf GTI verziójával is igazán finom falatot tett le az asztalra, hiszen a legendás nevet öröklő típusnak 220 lóerő – Performance pakkal 230 lóerő és még alacsonyabb tömeg – biztosítja az adrenalintöltetet. Noha a tisztességes gyorsulási adat már így is adva van 6,5, illetve 6,4 másodperccel, az erősebb konkurensek miatt nem maradhatott el a 300 lóerős, 380 newtonméteres Golf R sem, amely igényes Haldex összkerékhajtással válik még precízebb műszerré.

Akinek mindez nem elegendő, annak hamarosan az Evo jelent gyógyírt. A legkeményebb Golfban ugyanaz a kétliteres, négyhengeres turbómotor – kódnevén EA888 – teljesít majd szolgálatot, amely a GTI és az R erejét is adja, ám nyilvánvalóan még tovább feszítik a húrt a mérnökök. Hogy pontosan hány lóerőre számíthatunk, egyelőre nem tudjuk, a pletykák nagyjából 370-re saccolnak.

Mindez nem lehetetlen, hiszen Fritz Eichler, a Volkswagen motormágusa egy interjúban elmondta, az új technológiáknak köszönhetően akár 400 lóerő is kihozható egy kétliteres turbómotorból. A szakemberről azt kell tudni, hogy karrierjét a Porschénél kezdte, s a 45 AMG képében nevéhez fűződik a legnagyobb literteljesítményű benzinmotor kifejlesztése. A Mercedes kétliteres, négyhengeres erőforrása 360 lóerőt tud, ami 180 lóerő/liternek felel meg. A Volkswagenhez szegődött mérnök ezúttal túlszárnyalhatja korábbi alkotását, már amennyiben a 370 lóerős pletykák igaznak bizonyulnak.

Az R Evóban a bivalyerős turbómotorhoz a gyártó valószínűsíthetően hatfokozatú, dupla kuplungos DSG automata váltója társul, az összkerékhajtástról pedig a legújabb generációs elektromechanikus Haldex rendszer gondoskodik, természetesen 4motion néven.

A Golf R Evo másik nagy fegyvere a tömege lehet, hiszen a csúcsverzió fejlesztése során a Volkswagen nagy hangsúlyt fektetett a tömegcsökkentésre. A 300 lóerős Golf R 1476 kilogrammot nyom a mérlegen, ebből mintegy 100 kilót lefaragva már a kategóriájában pehelysúlyúnak számító GTI tömegére fogyna a csúcsverzió. Ez nem lehetetlen, elég a Wörtherseetour kapui mögött bemutatott Audi TT Ultra Quattróra gondolni, amely a karbon széleskörű használatának köszönhetően az alapul szolgáló modellhez képest mintegy 299 kilogrammtól szabadult meg.

A szénszálas anyagokból készült strukturális elemek, a speciális műanyagok és a karbon-kerámia fékek könnyedén a Volkswagenhez vándorolhatnak a konszernen belül, tehát összességében roppant innovatív végeredményre kell számítanunk. A Golf R DSG-vel 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, így nem lenne meglepő, ha a jóval könnyebb és erősebb Evo 4,5 másodpernél kevesebb idő alatt teljesítené majd a mutatványt. Végsebességben elektronika által limitált 250 km/h értékről beszélhetünk.

Persze a külsőn is meglátszik majd, hogy a legerősebb Golffal van dolgunk, a teljes R aerodinamikai csomag és az R méretes könnyűfém felnijei díszítik majd az Evo modellt is, tehát a wörthi-tói találkozón bemutatott, VR6-os tanulmány brutális külleme továbbra is álom marad, azonban az 503 lóerős koncepció 3,9 másodperces 0–100-as sprintéhez az Evónak hála még közelebb kerülhet a Golf. A típus két éven belül érkezik majd az európai piacra, a bemutatkozás pedig tavasszal, a pekingi autószalonon esedékes.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.