A Carfax új tanulmánya megállapította, hogy ezen a téren Észak-Amerika minden előzetes elvásásnál rosszabbul teljesít. A szervizekkel foglalkozó cég Kanada és az USA használtautó-állományából vett reprezentatív minta alapján megállapította, hogy évente több mint 190 000 jármű kilométeróráját tekerik vissza náluk. Ez a vásárlóknak 760 millió dolláros kárt okoz (170 milliárd forint).
Olcsó autó mérsékelt futásteljesítménnyel Amerikából? Nem mellesleg hazánk is érintett, jó néhányan ugyanis a tengerentúlról hozatják be járművüket az alacsonyabb ár és a megkímélt használat hiszemében. Nem árt óvatosan választani: a számítások szerint egymillió visszatekert autó van az USA minden egyes államában, de főként Kalifornia, Nevada, Massachusetts, New York és Texas államban a legnagyobb az esély arra, hogy illegális terápián járt járművel legyen dolgunk.
A kutatók szerint odaát leggyakrabban 50 ezer mérföldet tekernek vissza (kb. 80 500 km). Némi megkönnyebbülést jelent az európaiaknak, hogy a leginkább érintett autók már 14-15 évesek, ide viszont általában a fiatal, 1-5 éves járművek érkeznek.
A problémát megelőzendő talán a legfontosabb a szerviztörténet lekérdezése, amelyben hazánkban is bármelyik kereskedés tud segíteni. Ma már az autók szervizeit netes adatbázisban rögzítik, így alvázszám alapján könnyen visszakereshető a „törés” a jármű életében. Ezenkívül megtudhatjuk, hogy mennyire volt rendszeres és teljes körű a szerviz, milyen alkatrészeket cseréltek ki, mik a meghibásodásra jellemző pontok, valamint hogy milyen tartósságra számíthatunk az egyes részegységekkel kapcsolatban. Már amennyiben a jármű karbantartása hivatalos formában, márkakereskedésnél vagy adatbázissal rendelkező szervizben végezték. Ezenfelül a szakértő szem is kiszúrja az állítólagosnál nagyobb mértékű használatot, s az sem árt, ha óvakodunk a túl jól hangzó ajánlatoktól – csodák nincsenek.