Az autó – bár mind kívülről, mind belülről ultramodern hatást kelt – nem szakít a francia gyártó jelenlegi formanyelvével, így már első ránézésre könnyedén megállapíthatjuk származását. A leginkább talán a Nissan Juke ellenfeleként számba vehető Kwid amellett, hogy rendkívül masszív jármű benyomását kelti, azért jókedvű tud maradni. Ezt bizonyítják például az egyhangú szürke fényezést megtörő sárga betétek, valamint a lendületes, dinamikus formák.
Mindemellett azért vékonyra szabott, LED-es első fényszórói, és az előbb említett sárga színnel kiemelt, óriási tátott szájnak látszó hűtőrács agresszív benyomást kelt, mintha csak fel akarná falni az utat a kis terepes. Az összképet tovább színesítik a felfelé nyíló hatalmas ajtók, és a tető hátsó részét felnyitva előkerülő aprócska quadcopter, mely magától, vagy az autóból vezérelve is képes repülni. A belső tér igazi koncepcióhoz méltó módon utópisztikus megoldásokat tartalmaz.
A madárfészekhez hasonlító belső formaterv, és a háromszemélyes pad, ahol középen foglal helyet a sofőr, mind-mind olyan tulajdonságok, melyekkel aligha találkozhatunk majd a közeljövőben szériaautókba szerelve. A központi rendszert egy manapság divatos táblagép helyettesíti, míg a kormány felső karimája nem ér össze. A hátsó sorba is jutott két ülőhely, sőt még klímapanel is, bár elsőre nem is tűnik túl kényelmesnek a Kwid hátsó traktusa.
A kis terepjárót a Renault legújabb 1,2 literes turbós erőforrása hajtja, mely egy duplakuplungos EDC automataváltón át juttatja el az erőt az autó kerekeihez, de érdekes módon csak kettőhöz. Hiába a terepjárós küllem, a Kwid nem kapott összkerékhajtást, de ettől függetlenül a gyáriak azt mondják, hogy így is képes kiemelkedően teljesíteni terepen. A tanulmányautó egyébként úgy van kiképezve, hogy bármikor bele lehessen építeni egy teljesen elektromos hajtásláncot is, hiszen az akkumulátorok helye megvan, és a Renault jelvény mögött a töltő csatlakozása is megoldott.
A Kwid tehát egy érdekes tanulmányautó, mellyel a Renault a nagy sikereknek örvendő Juke elől próbálhat elcsábítani néhány vásárlót. Ehhez persze az kellene, hogy a Nissanhoz hasonlóan a franciák vezetői is zöld utat adjanak egy merész megoldásnak, amivel felvehetnék a versenyt az extravagáns kis crossoverrel. Kíváncsian várjuk a végeredményt.