Kétkerékhajtással terepre – itt a Renault Kwid

A francia autógyár ismét egy érdekes tanulmányautóval állt elő.

Kenéz Tibor
2014. 02. 08. 15:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az autó – bár mind kívülről, mind belülről ultramodern hatást kelt – nem szakít a francia gyártó jelenlegi formanyelvével, így már első ránézésre könnyedén megállapíthatjuk származását. A leginkább talán a Nissan Juke ellenfeleként számba vehető Kwid amellett, hogy rendkívül masszív jármű benyomását kelti, azért jókedvű tud maradni. Ezt bizonyítják például az egyhangú szürke fényezést megtörő sárga betétek, valamint a lendületes, dinamikus formák.

Mindemellett azért vékonyra szabott, LED-es első fényszórói, és az előbb említett sárga színnel kiemelt, óriási tátott szájnak látszó hűtőrács agresszív benyomást kelt, mintha csak fel akarná falni az utat a kis terepes. Az összképet tovább színesítik a felfelé nyíló hatalmas ajtók, és a tető hátsó részét felnyitva előkerülő aprócska quadcopter, mely magától, vagy az autóból vezérelve is képes repülni. A belső tér igazi koncepcióhoz méltó módon utópisztikus megoldásokat tartalmaz.

 

A madárfészekhez hasonlító belső formaterv, és a háromszemélyes pad, ahol középen foglal helyet a sofőr, mind-mind olyan tulajdonságok, melyekkel aligha találkozhatunk majd a közeljövőben szériaautókba szerelve. A központi rendszert egy manapság divatos táblagép helyettesíti, míg a kormány felső karimája nem ér össze. A hátsó sorba is jutott két ülőhely, sőt még klímapanel is, bár elsőre nem is tűnik túl kényelmesnek a Kwid hátsó traktusa.

A kis terepjárót a Renault legújabb 1,2 literes turbós erőforrása hajtja, mely egy duplakuplungos EDC automataváltón át juttatja el az erőt az autó kerekeihez, de érdekes módon csak kettőhöz. Hiába a terepjárós küllem, a Kwid nem kapott összkerékhajtást, de ettől függetlenül a gyáriak azt mondják, hogy így is képes kiemelkedően teljesíteni terepen. A tanulmányautó egyébként úgy van kiképezve, hogy bármikor bele lehessen építeni egy teljesen elektromos hajtásláncot is, hiszen az akkumulátorok helye megvan, és a Renault jelvény mögött a töltő csatlakozása is megoldott.

A Kwid tehát egy érdekes tanulmányautó, mellyel a Renault a nagy sikereknek örvendő Juke elől próbálhat elcsábítani néhány vásárlót. Ehhez persze az kellene, hogy a Nissanhoz hasonlóan a franciák vezetői is zöld utat adjanak egy merész megoldásnak, amivel felvehetnék a versenyt az extravagáns kis crossoverrel. Kíváncsian várjuk a végeredményt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.