A jelenlegi offenzíva ugyancsak „ultra” néven érkezik, de ezúttal az 1.6 TDI helyett a 2.0 TDI erőforrást hangolták újra a német mérnökök a lehengerlő étvágy érdekében. A kétliteres négyhengeres turbódízel háromféle teljesítményszinten lesz elérhető az ultrákon keresztül: a belépőt 136 lóerő jelenti, a középső lépcsőfok 163 lóerőt ad, míg a csúcs a 190 lovas verzió lesz.
A maximális nyomaték 320 és 400 Nm között változik. A legtakarékosabb variáns 3,9 litert kortyol, de még a legszomjasabb is megelégszik 4,6 liter gázolajjal 100 km-en, ami 104 és 119 g/km közötti kibocsátásnak felel meg. Noha az előbb említett fogyasztási értékeknél már léteznek messze alacsonyabbak, figyelembe kell vennünk, hogy ezúttal a csomaghoz kapott teljesítmény is tisztességes. A legkisebb, 3,9 literes fogyasztást az A4 Sedan 2.0 TDI ultra produkálja kézi sebességváltóval és 136 lóerővel, míg a legnagyobb étvágya a 190 lóerős A6 Avantnak van, legyen szó manuális vagy S tronic duplakuplungos automataváltóról.
Egyébként mindegyik modell esetében hosszabb áttételezéssel látták el a váltókat a mérnökök, a start-stop rendszer is szériában jár hozzájuk. A szakemberek az aerodinamikán szintén javítottak valamelyest néhány aprósággal, de az ultratakarékos modellek esetében megszokott ültetés sem maradt el. Természetesen az ultra széria mindegyik példánya teljesíti az Euro 6-os kibocsátási normákat, ami többek között a nagy hatékonyságú SCR, azaz a nitrogén-oxidok eltüntetéséért felelős rendszernek köszönhető.