A valósághoz azonban hozzátartozik, hogy az új X4-nek talán nincs is szüksége olyan óriási propagálásra: azon persze továbbra is lehet vitatkozni, hogy esetleg mennyire felesleges vagy sem a kupé terepes, ám annyi bizonyos, hogy az épeszű gondolkodásmód alapján szintén feleslegesnek titulált X6 óriási sikere után vélhetően mindenki meglépte volna a BMW helyében az X4-et. Nem kérdés hát, hogy az eladások tekintetében nem lesz oka a félelemre az autónak, amely idén nyártól már rendelhető lesz.
Összességében semmilyen meglepetést nem hozott az autó: elölnézetből egyértelműen felismerhető az X3-rokonság, amit a testvérmodellel milliméterre megegyező első túlnyúlás és a hasonló formavilág is kihangsúlyoz. Persze itt-ott eltérő vonalakkal, motorháztetővel, lökhárítókkal operál az újdonság, azonban nem kérdés, hogy elsősorban az oldal- és hátulnézet az, ahol az X4 elválik a gyökereitől.
Az X6-hoz hasonlóan a tetővonal a vezető feje felett a legmagasabb, majd innen kupésan lejteni kezd, és az autó végéig épp összeolvad az emelkedő övvonallal, harmonikus megjelenést nyújtva. Persze a dögösebb megjelenésnek azért ára van: a hátsó üléssorban a fejtér közel 5 cm-rel alacsonyabb, mint az X3-ban (akkora, mint az X6-ban), vagyis a 180 centinél magasabb utasok feje vélhetően közvetlen kapcsolatot létesít majd a tetőkárpittal. Hátrafelé és hátrafelé-átlósan a kilátás is korlátozottabb, a csomagtartó pedig 500-1400 liter között mozog, míg az X3 értéke 550-1600 liter. A beltér szélessége viszont elöl-hátul megegyezik, és hiába alacsonyabb 5 centivel az autó (1675 helyett 1624 mm), a 20 mm-rel alacsonyabbra helyezett első ülések miatt elöl nem mérséklődik a fejtér.
A 2810 mm-es tengelytávolság, az első-hátsó nyomtáv és a szélesség természetesen változatlan, s a teljes hossz is alig 2 centivel, 4,67 méterre növekedett. Nem meglepő továbbá, hogy az X3 és az X4 tömegadatai megegyező hajtáslánc esetén kilóra megegyeznek. Minden fontosabb technikai alapot az X3-tól örökölt az újdonság, ám az élvezetesebb, sportosabb vezethetőség érdekében a mérnökök kicsit áthangolták a felfüggesztéseket, és az X4 szériában megkapja az X3-hoz feláras, változó áttételű paraméter kormányművet.