Csillagfutár – megérkezett a Mercedes–Benz Vito

A Mercedes–Benz már bemutatta a V osztályt, ezúttal pedig az igáslovon a sor: a Vito is megjött.

Csizsek Ádám
2014. 07. 31. 5:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rögtön az alacsony üzemeltetési költségeket emeli ki a gyártó, amit természetesen az alacsony fogyasztás eredményez: a szegmensben a Vito a legtakarékosabb a maga 5,7 literes étvágyával. Ennek eléréséhez a hátsókerék-hajtású kisbuszt a németek már ismert, BlueEfficiency csomagjával szerelték fel. Ugyanezt a csomagot egyébként az automata váltós, a személyszállító és a legerősebb verziók is magukénak tudhatják. Korszakalkotó az új Vito, hiszen a kategóriában elsőként kínál páratlan választási lehetőséget a hajtást illetően. Az ügyfél kérheti az autót hátsókerék-hajtással, összkerékhajtással és egyedülálló módon elsőkerék-hajtással is.

Utóbbi a legkönnyebb, legolcsóbb kivitel a palettán, míg a hátsókerekes változatot a nehéz árut vagy utánfutót fuvarozók számára kínálja a Mercedes, valamint azoknak, akik dinamizmust és kiváló vezethetőséget keresnek. Az összekerekes példányokat természetesen a mostoha körülmények közé szánják a németek. 140 mm-es növekedés után háromféle hossz áll majd rendelkezésre (4895 mm, 5140 mm, 5730 mm), míg a maximális terhelhetőség 1369 kg. Az elsőkerék-hajtású modelleket keresztben beépített, 1,6 literes dízelmotorral szállítja a Mercedes, méghozzá 88 (109 CDI) és 114 (111 CDI) lóerős teljesítményszinttel.

Eközben a hátsó- és összkerekes példányok már a 2,15 literes négyhengeres dízelt kapják, amely 136 (114 CDI), 163 (116 CDI) és 190 lóerővel (119 CDI) áll rendelkezésre. A motorok hatfokozatú kézi váltóval érkeznek alapesetben, a 119 CDI kivételével, amely szériaként megkapja a 114 és 116 CDI-hez opcionálisan elérhető hétfokozatú automata váltót. Minden verzió különösen hosszú szervizintervallumot igényel, egészen 2 év vagy 40 000 km futás jelenti a karbantartás eljöttét. A Sprinter által kitaposott ösvényen haladva a Vito is globális modellként jelenik meg a Mercedes–Benz palettáján, s olyan új piacokon hódítana, mint Észak-Amerika vagy Latin-Amerika.

Minden modellhez szériafelszereltség a nyolc légzsák, a guminyomás-ellenőrző rendszer, valamint a sofőr éberségét figyelő asszisztens is. Opcionálisan LED-es fényekkel, aktív parkolóautomatával és sávtartó asszisztenssel, valamint holttérfigyelővel is felszerelhető a Mercedes újdonsága. Az új Vito 2014 októberében érkezik meg a márkakereskedésekbe Németországban, majd hamarosan következnek a többi európai nemzet szalonjai is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.