Sokk: érkezik az 1000 lóerős McLaren P1 GTR

Tudjuk jól, hogy teljesítményből sosem elég – a McLaren a P1 GTR kiadásával tesz rá még egy lapáttal.

Vajda János
2014. 07. 30. 17:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Ferrari már javában teszteli a LaFerrari versenypályákra optimalizált változatát, a McLaren pedig a napokban jelentette be a P1 még gyorsabb, radikálisabb kivitelét. A P1 GTR néven piacra érkező szörny kereken 1000 lóerőt fog csatasorba állítani, a mérnökök pedig az autó minden porcikáját a még jobb köridőkhöz igazították. Továbbá kicsit sem véletlen, hogy jövőre kezdődik el az autó gyártása és értékesítése: a P1 GTR a McLaren F1 GTR 1995-ös Le Mans-i győzelmének fog emléket állítani. A koncepcióváltozattal állítólag már a jövő hónapban találkozhatunk, azonban a gyártó elmondása szerint addig biztosan nem kezdődik el a GTR verzió produkciója, ameddig le nem gyártják a P1 375 darabos tervezett szériájának utolsó példányát is – erre a tervek szerint 2015 júniusában kerül sor, azt követően pedig szabad lehet a pálya a trónkövetelő számára.

A P1 a hírek szerint mintegy 2 millió fontos indulóáron, vagyis körülbelül 780 millió forinttól kelleti majd magát, azonban a gyártó állítólag azt tervezi, hogy kizárólag olyan ügyfelek kaparinthatják meg a veszélyes fegyvert, akik már leadták a rendelésüket a „sima” P1-re. Ez tovább fokozza az autó exkluzivitását, és bár nem nyilatkozott a wokingi gyártó, hogy nagyjából hány példányt tervezne piacra dobni büszkeségéből, annyi bizonyos, hogy ez a szám nem lesz túl magas. Mindenesetre az igények felmérése már elindult, és az illetékesek felvették az összes P1-vásárlóval a kapcsolatot, akikről bizonyára szívesen lehúznának még egy bőrt.

A P1 GTR lelkét a sima P1 még tovább erősített, 3,8 literes V6-os kétturbós motorja adja, amely az elektromos rásegítéssel együtt 1000 lóerő csatasorba állítására lesz képes, a teljesítmény pedig továbbra is a hátsó kerekekhez érkezhet. A tapadás növelése céljából azonban a GTR szériában slick abroncsokat kap majd, a nyomtávokat pedig tovább szélesítették a tervezők. A fejlesztés során a legfontosabb állítólag a teljesítmény, a tapadás és a leszorítóerő növelése volt – utóbbi cél érdekében az aktív hátsó szárnyat elvetették a mérnökök, aminek helyét egy óriási fix hátsó szárny veszi át. Az autó megjelenése minden oldalról sokkal agresszívebb lesz, a GTR egyértelműen fogja hirdetni, hogy versenypályára született.

További érdekesség az új modellről, hogy az autó megvásárlásával az összes ügyfél bekerül a McLaren GTR programjába, ami azt jelenti, hogy a vásárlók személyes tárgyalásokat folytathatnak a McLaren tervezőgárdájával, az F1-es csapat trénerei veszik őket kézbe a lehető legjobb fizikai állapot elérése érdekében, továbbá használhatják az F1-es szimulátorokat, ráadásul legalább 6 F1-es versenypályán edzhetnek autójukkal világszerte. Szó se róla, mindez nagyon jól hangzik, és mást sem kell tenni az érdekében, csupán egy meglévő McLaren P1 mellé beállítani egy P1 GTR-t is a garázsba

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.