A Car & Driver magazintól induló találgatások szerint a Daimler üléseinek legfontosabb napirendi pontja mostanság az Aston Martin teljes birtokba vétele. Egyelőre megegyezés nem született, sőt két pártra szakadt a vezetőség, tökéletes döntetlenben megállapodva. Egyesek szerint a márka gyöngyszeme lehetne az Aston, míg mások a szükségtelen kockázatot látják benne. Valljuk be, mindkét oldalnak igazat adhatunk.
A Mercedes–Benzet is birtokló Daimlernek egyébként érdekében állna a felvásárlás, ugyanis a csillagos márka a brit sportmodellekhez a jövőben platformot szolgáltat, vagyis a részvények puszta birtoklásán felül is érdekelt lesz a gyártó sikerességében. Ha viszont átvennék az olykor-olykor pénzügyi nehézségekkel is küzdő vállalatot, a minőség magasabb fokú biztosításával, a szolgáltatások gyarapításával és a hálózat hatékonyabb üzemeltetésével, röviden a know-how teljes átadásával jövedelmezőbb vállalkozást hozhatnának létre belőle, még több pénzt és nagyobb hírnevet bezsebelve.
A mérleg másik serpenyőjében a kockázat áll. Végtére a Mercedes–Benz is képes drága sportmodellek létrehozására. Ennek ellenére a jelenlegi kínálat fölé még az AMG GT érkezése után is jól illeszkedne az Aston portfóliója, az új platformmal pedig a versenyképességet is szavatolná a márka. Azonban így is nehéz kérdés, hogy a meglévő márkákra koncentrálva vagy bővítve lehetne a legtöbb hasznot kiaknázni, erre pedig a marketing- és a pénzügyi részleg inputja mellett inkább a vezetői intuíció adhatja meg a választ. Bár a piaci helyzet kezd optimista lenni, mi arra tippelnénk, hogy a Daimler illetékesei még megvárják az új alapokkal erősödő Aston Martin-kínálat sikerességét, és csak ezt mérlegre téve csapnának le az alkalomra.