Az Audi ebbe azonban nem hajlandó belenyugodni. A környezetvédelmi előírásokat és az uralkodó trendeket ugyanis figyelembe kell vennie a németeknek is. Ezekre pedig nincs túl sok megoldás: vagy kisebb motorokat, vagy valamilyen módon elektromos hajtást kell alkalmazniuk. Az Audi bár utóbbiban is élen jár, a költséghatékonyság jegyében most mégis vadonatúj négyhengerest terveznek.
Persze nem véletlen a nagy igyekezet, hiszen az ingolstadtiak pontosan tudják, hogy a nagyobb luxusautóikhoz nem illik a kevesebb henger ilyen esetekben bántó hangja. Éppen ezért egy olyan megoldást dolgoztak ki, melynek lényege a következő: a belső égésű motor hengerei csuklósan vannak összekötve a hajtórúddal, melyen pluszsúlyokat helyeztek el, hogy a kellemetlenségeket okozó tehetetlenségi erőket csillapítsák.
Az új erőforrás tehát merőben eltér az eddig megszokott négyhengeres motorok elrendezésétől. A dugattyúk nem egy vonalban helyezkednek el a főtengellyel, hanem eltolva, és egy csuklós, billenőkapcsoló-szerű megoldással vannak összekötve. Ennek a szerkezetnek a közepe van rögzítve a hajtókarhoz, ami csatlakoztatva van egy fix tengelyhez és a tetején ellensúly van elhelyezve. A végeredmény pedig az Audi mérnökei szerint egy sokkal kifinomultabb működés, amit a második hajtókarok végén lévő ellensúllyal sikerült elérniük, ami csillapítja a nemkívánatos kulturálatlanságot.
A megosztott kép alapján egyébként az új erőforrás olyan széles lesz, akár egy normál V elrendezésű szerkezet, ráadásul amennyiben a másodlagos tengely elfordítható, úgy a tömörítési arányt is kedvükre változtathatják a mérnökök. Kíváncsian várjuk, mire lesz képes az új négyhengeres, habár a technika további bonyolítása a megbízhatóság és a szervizköltségek terén homlokráncolásra adhat okot a későbbiekben.