A család és apa kedvence: itt a sportos Peugeot 308

A COTY által idén az Év Autójának megválasztott Peugeot 308 kínálatából eddig hiányoztak a sportos modellek.

Vajda János
2014. 09. 11. 7:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az persze várható volt, hogy a franciák előbb vagy utóbb előrukkolnak az izgalmasabb változatokkal, és bár a keményvonalasabb GTi-kre még várni kell, a kapuit október elején megnyitó párizsi autószalonon debütálnak az egészen sportos, de mégis használható GT kivitelek. A 308 GT október végétől négyféle változatban áll majd a vásárlók rendelkezésére: mind ötajtós, mind pedig puttonyos karosszériával megvásárolható lesz, a hajtásláncok sorában pedig a dízel- és benzinmotorok kedvelői egyaránt találhatnak kedvükre valót.

A motorháztető alatt benzinfronton természetesen a jól ismert, és már nagyon sokszor bizonyított 1,6 literes THP turbós négyhengerest köszönthetjük, ami ezúttal 204 lóerőt és 285 Nm-t állít csatasorba – ez különben 4 lóerővel és 10 Nm-rel több, mint a könnyebb 208 GTi esetében. A dízelmotor a franciák remek kétliteres BlueHDI egysége, a 308 GT-ben 181 lóerővel és 400 Nm-rel. Az erő mindkét esetben az első kerekekhez érkezik (önzáró differenciálmű sajnos nem jár a GT-khez), de érdekesség, hogy a benzines GT csak hatfokozatú kézi váltóval, a dízel pedig hatos automatával érkezik. Előbbi vegyes átlagfogyasztása 5,6 l/100 km-re várható, míg a BlueHDI normaétvágya csupán 4,1 l/100 km.

A menetteljesítményekről egyelőre nincsenek információk, de a benzinesnél 7-7,5 másodperc körüli 0–100 km/h-s sprintidőre és 230-235 km/h-s végsebességre, míg a dízelnél körülbelül 8 szekundumos sprintre és 220 km/h körüli végsebességre számíthatunk. A bőségesebb tartalékokhoz természetesen nagyobb teljesítményű fékrendszer, kissé áthangolt, kevésbé könnyű kormányzás és elöl 7, hátul pedig 10 mm-rel ültetett, feszesebb futómű tartozik, míg a tapadásról 18 colos felnikre húzott, 225 mm széles sportos abroncsok gondoskodnak. Mindemellett viszont a rugózási kényelem alig csorbul, így a családi használhatóság tekintetében állítólag nem sok kompromisszumot kell kötni a dinamikusabb vezethetőség rovására.

A 308 GT kívül-belül egyértelműen felismerhető: az egyedi kerekek mellett átszabott hűtőrács, mérgesebb lökhárítók/oldalsó szoknyák, fekete tükrök, fekete hátterű első világítótestek és kétoldali trapéz alakú kipufogócsövek hirdetik a(z átmeneti) csúcsmodell létét, továbbá speciális, GT-specifikus színek is választhatók lesznek. Belül a feketeség uralkodik, szinte mindenütt vörös kontrasztvarrással kiegészítve, és a kompaktok között kimondottan sportos atmoszférát teremtve. A 308 GT árai egyelőre nem ismertek, az év végétől viszont vélhetően a hazai kínálatban is megjelennek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.