Az persze várható volt, hogy a franciák előbb vagy utóbb előrukkolnak az izgalmasabb változatokkal, és bár a keményvonalasabb GTi-kre még várni kell, a kapuit október elején megnyitó párizsi autószalonon debütálnak az egészen sportos, de mégis használható GT kivitelek. A 308 GT október végétől négyféle változatban áll majd a vásárlók rendelkezésére: mind ötajtós, mind pedig puttonyos karosszériával megvásárolható lesz, a hajtásláncok sorában pedig a dízel- és benzinmotorok kedvelői egyaránt találhatnak kedvükre valót.
A motorháztető alatt benzinfronton természetesen a jól ismert, és már nagyon sokszor bizonyított 1,6 literes THP turbós négyhengerest köszönthetjük, ami ezúttal 204 lóerőt és 285 Nm-t állít csatasorba – ez különben 4 lóerővel és 10 Nm-rel több, mint a könnyebb 208 GTi esetében. A dízelmotor a franciák remek kétliteres BlueHDI egysége, a 308 GT-ben 181 lóerővel és 400 Nm-rel. Az erő mindkét esetben az első kerekekhez érkezik (önzáró differenciálmű sajnos nem jár a GT-khez), de érdekesség, hogy a benzines GT csak hatfokozatú kézi váltóval, a dízel pedig hatos automatával érkezik. Előbbi vegyes átlagfogyasztása 5,6 l/100 km-re várható, míg a BlueHDI normaétvágya csupán 4,1 l/100 km.
A menetteljesítményekről egyelőre nincsenek információk, de a benzinesnél 7-7,5 másodperc körüli 0–100 km/h-s sprintidőre és 230-235 km/h-s végsebességre, míg a dízelnél körülbelül 8 szekundumos sprintre és 220 km/h körüli végsebességre számíthatunk. A bőségesebb tartalékokhoz természetesen nagyobb teljesítményű fékrendszer, kissé áthangolt, kevésbé könnyű kormányzás és elöl 7, hátul pedig 10 mm-rel ültetett, feszesebb futómű tartozik, míg a tapadásról 18 colos felnikre húzott, 225 mm széles sportos abroncsok gondoskodnak. Mindemellett viszont a rugózási kényelem alig csorbul, így a családi használhatóság tekintetében állítólag nem sok kompromisszumot kell kötni a dinamikusabb vezethetőség rovására.
A 308 GT kívül-belül egyértelműen felismerhető: az egyedi kerekek mellett átszabott hűtőrács, mérgesebb lökhárítók/oldalsó szoknyák, fekete tükrök, fekete hátterű első világítótestek és kétoldali trapéz alakú kipufogócsövek hirdetik a(z átmeneti) csúcsmodell létét, továbbá speciális, GT-specifikus színek is választhatók lesznek. Belül a feketeség uralkodik, szinte mindenütt vörös kontrasztvarrással kiegészítve, és a kompaktok között kimondottan sportos atmoszférát teremtve. A 308 GT árai egyelőre nem ismertek, az év végétől viszont vélhetően a hazai kínálatban is megjelennek.