Hamarosan élesedik a Peugeot benzin-levegős hibridje

A Peugeot bejelentette, hogy a 2014-es párizsi autószalon sem marad levegős hibrid tanulmányautó híján.

Csizsek Ádám
2014. 09. 11. 12:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az oroszlánosok mutattak már be hasonló technológiát, de ezúttal még fejlettebb rendszerrel érkeznek a szerelem fővárosába. Az eredeti ötletet a 208 Hybrid FE tanulmány képviselte még a tavalyi genfi autószalonon, de a gyártó azóta számos fejlesztéssel jelentős előrelépést tett, s a háromajtós 208-as lemezei alá épített, nem mindennapi, az elektromosnál mégis olcsóbb hibrid technológia hatékonyabb működést tesz lehetővé. Míg a több mint egy évvel ezelőtt bemutatott tanulmány 960 kg-os tömegével is kivívta magának a figyelmet, a frissebb verzió további 100 kg-tól megszabadulva még figyelemreméltóbb, hiszen mindösszesen 860 kg-ot nyom. Mindez az alumínium széles körű használatának, valamint a karbon kompozit elemeknek köszönhető.

A motorháztető alá a tesztünkön is jól teljesítő, 1.2 PureTech névre keresztelt, 1,2 literes, háromhengeres, 82 lóerős szívó benzinmotor került, ami a levegős rásegítéssel megspékelve minden bizonnyal meglehetősen kellemes menetdinamikával ruházza fel a bőven egy tonna alatti kisautót. Az autó padlójában, hátul egy nagy nyomású sűrített levegős tartály foglal helyet, amit egy alacsony nyomású tároló, valamint egy, a sűrített levegőből forgó mozgást előállító hidraulikus rendszer egészít ki, utóbbi már a motorházban.

A technika működése egyszerű: egy speciális bolygóműves automata váltó biztosítja a két rendszer, azaz a belsőégésű motor, valamint a levegőből a hidraulikus motor által generált pluszhajtás összegzését, ami mellett még a váltás feladatát is magára vállalja. Az autó használható kizárólag léghajtásos üzemmódban, de van benzines mód és természetesen a kombinált működés sem maradt ki – utóbbi esetén az autó maga dönti el, hogy épp melyiket használja a kedvezőbb fogyasztás érdekében.

A légtartályok menet közben hamar telítődnek, a háromhengeres benzinmotor segítségével mintegy 10 másodperc alatt teljesen feltöltődik a rendszer. Az újfajta pneumatikus hibrid technológiának köszönhetően pedig a Peugeot szerint a kis 208-as mindösszesen 2 liter benzint fogyaszt el 100 km-en, ami kiváló érték. Ráadásul az elektromos rásegítés helyett praktikusabb a levegős megoldás, hiszen olcsóbb és ami még fontosabb, jóval könnyebb is. Az első levegős hibrid rendszerrel hajtott Peugeot 2016-ban érkezik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.