Az oroszlánosok mutattak már be hasonló technológiát, de ezúttal még fejlettebb rendszerrel érkeznek a szerelem fővárosába. Az eredeti ötletet a 208 Hybrid FE tanulmány képviselte még a tavalyi genfi autószalonon, de a gyártó azóta számos fejlesztéssel jelentős előrelépést tett, s a háromajtós 208-as lemezei alá épített, nem mindennapi, az elektromosnál mégis olcsóbb hibrid technológia hatékonyabb működést tesz lehetővé. Míg a több mint egy évvel ezelőtt bemutatott tanulmány 960 kg-os tömegével is kivívta magának a figyelmet, a frissebb verzió további 100 kg-tól megszabadulva még figyelemreméltóbb, hiszen mindösszesen 860 kg-ot nyom. Mindez az alumínium széles körű használatának, valamint a karbon kompozit elemeknek köszönhető.
A motorháztető alá a tesztünkön is jól teljesítő, 1.2 PureTech névre keresztelt, 1,2 literes, háromhengeres, 82 lóerős szívó benzinmotor került, ami a levegős rásegítéssel megspékelve minden bizonnyal meglehetősen kellemes menetdinamikával ruházza fel a bőven egy tonna alatti kisautót. Az autó padlójában, hátul egy nagy nyomású sűrített levegős tartály foglal helyet, amit egy alacsony nyomású tároló, valamint egy, a sűrített levegőből forgó mozgást előállító hidraulikus rendszer egészít ki, utóbbi már a motorházban.
A technika működése egyszerű: egy speciális bolygóműves automata váltó biztosítja a két rendszer, azaz a belsőégésű motor, valamint a levegőből a hidraulikus motor által generált pluszhajtás összegzését, ami mellett még a váltás feladatát is magára vállalja. Az autó használható kizárólag léghajtásos üzemmódban, de van benzines mód és természetesen a kombinált működés sem maradt ki – utóbbi esetén az autó maga dönti el, hogy épp melyiket használja a kedvezőbb fogyasztás érdekében.
A légtartályok menet közben hamar telítődnek, a háromhengeres benzinmotor segítségével mintegy 10 másodperc alatt teljesen feltöltődik a rendszer. Az újfajta pneumatikus hibrid technológiának köszönhetően pedig a Peugeot szerint a kis 208-as mindösszesen 2 liter benzint fogyaszt el 100 km-en, ami kiváló érték. Ráadásul az elektromos rásegítés helyett praktikusabb a levegős megoldás, hiszen olcsóbb és ami még fontosabb, jóval könnyebb is. Az első levegős hibrid rendszerrel hajtott Peugeot 2016-ban érkezik.