Nem csoda, hogy a Coupé kivitel piacra lépése után a márka rajongói és ügyfelei nagyon várták a Speciale nyitható tetejű Spider változatát, a Ferrari pedig nem tehette meg, hogy ne szolgálja ki az igényeket. Most pedig az olaszok bejelentették a várva várt finomságot, mégpedig 458 Speciale A néven. Az „A” betű az Aperta megjelölést takarja, ami olaszul a nyitható tetőre utal. Az alapverzióval megegyező módon a Speciale Aperta is egy 14 másodperc alatt nyitható-zárható, összecsukható alumínium kemény tetőt kapott, aminek különlegessége, hogy a könnyűszerkezetnek köszönhetően az újdonság tömege mindössze 50 kilóval magasabb a fix tetősénél. Az Aperta nem meglepő módon teljes mértékben a „sima” Speciale technikáját használja, a Ferrari pedig október 2-án, a párizsi autószalonon leplezi le büszkeségét.
A szélsőséges nyitott 458 megalkotásakor egyértelműen a versenypályás bevetés lebegett a tervezők szeme előtt, ami persze nem jelenti azt, hogy ne lehetne utcára is kivinni a rekorddöntő Ferrarit. De mitől is olyan különleges a Speciale? Legfőképp a szíve teszi azzá, amelynek alapját az Év motorja díjat többször is bezsebelő, 4,5 literes V8-as adja. A 90 fokos hengerszögű erőforrás eddig sem volt éppen visszafogott, ám a mérnökök alaposan átdolgozták, 605 lóerős csúcsteljesítményt kipréselve belőle. Igen, egyetlen literből 135 lóerőt, amely szívómotoroknál az utcai autók közül egyértelműen a legmagasabb adat.
A belső tér és a karosszéria könnyítése üresen 1,34 tonnás üres tömeget eredményezett (a kupé 1290 kilót nyom), ami nem mindennapi menetteljesítményekhez segíti a radikális 458-at. A három másodperces 0–100-as sprint is magáért beszél, de álló helyzetből 200 km/h-ig sem kell sokat várni: 9,5 szekundum elég ehhez is (a Coupé 100 km/h-ra ugyanezt tudja, 200-ra viszont 0,4 szekundummal gyorsabb). A fioranói versenypályán elért 1:23,5 másodperces ideje mintegy 2 szekundumot ad a „hagyományosabb” testvérnek, és megegyezik a Speciale Coupé idejével. A végsebességnek nincs túl sok jelentősége, de annyi bizonyos, hogy 320 km/h feletti.
De mivel érték el ezt a mérnökök? A 9000-es fordulatszám fölé forgatható, erősebb motor mellett az aerodinamikát is átdolgozták. A dinamikusan mozgó első és hátsó légterelő elemek a Ferrari történetének leginkább aerodinamikailag hatékony autóját adják, miközben a leszorítóerő optimális elosztásáról is gondoskodnak. Emellett az úgynevezett Side Slip angle Control rendszer (SSC) segíti a határon és azon túl történő autózást. Az SSC algoritmusa kiszámolja az autó oldalirányú csúszását, amelyet aztán például a kormányzási szög segítségével megadott célértékkel hasonlít, hogy aztán optimalizálja a nyomaték elosztását a menetstabilizáló rendszeren, valamint az elektronikusan vezérelhető hátsó differenciálzáron keresztül.
Kimondottan a Speciale fejlesztésénél dolgozták ki a Michelin mérnökei az új Pilot Sport Cup2 abroncsokat, amelyek szériában járnak a különlegességhez. Az új gumik nem csak egyetlen körön kiválóak, de hosszabb távon nagyobb tempót tesznek lehetővé, miközben a gyári sajtóanyag szerint nedves körülmények között is jobban teljesítenek. A munka végeredményét dicséri a gyorsabb köridő, de talán az még jobban szemlélteti a típus kvalitásait, hogy a maga 0,06 másodperces idejével a 458 Speciale a leggyorsabb reagálású autó, amely valaha is ágaskodó csődört viselt az orrán. A párizsi autószalonra kilátogatók különleges sárga színben, speciális csíkozással ellátva vehetik szemügyre a szélvészgyors Apertát, ami kétségtelenül a szalon egyik legkívánatosabb négykerekűje lesz. Viszont aki az Apertára vágyik, mindenképp siessen, ugyanis a gyártó sajnos mindössze 499 példányban limitálta a szériát, az alig félezer darab pedig garantáltan nagyon hamar el fog fogyni, a várhatóan nem éppen kedvező ár ellenére