Ami a formatervet illeti, a külsőt és a belsőt elnézve sem lepődhetünk meg. Kívülre jóval több jutott az új szellemiségből: a márka aktuális formajegyei legfrissebb mivoltukban tűnnek fel. Belül már más a helyzet: a megszokott elrendezés és a már ismert elemek fogadnak, egy szinttel minőségibb kidolgozással, de az igazi finomságokat meghagyták a Range Rover szériának.
A Discovery Sport egyik különlegessége, hogy a hátsó mozgatható üléssor mögött opcionálisan egy harmadik üléssor is helyet kaphat. A modell méretét tekintve ez bizony várhatóan nem nyújt fejedelmi helykínálatot, és ennek megfelelően fogalmaz a sajtóanyag is, amely „alkalmankénti használatra” ítéli a kiegészítő üléseket.
A premier egyik különlegessége az új központi rendszer bevezetése, amely később a többi modellben is elérhetővé válik. Az eddigi lassú, egyszerű rendszer leváltására már nagy szüksége volt a Jaguar–Land Rover márkáknak, az itt 8 colos kijelzővel megjelenő újdonság pedig az elérhető legmagasabb szintű technikai megoldásokat és gyors működést ígér – reméljük, hogy be is váltja ezt. A motortérben kezdetben 240 lóerős, kétliteres, turbós benzinest és 190 lóerős, 2,2 literes dízelt találunk. Egyik előforrás sem újdonság, a dízel kérhető lesz hatfokozatú kézi váltóval is, de a legtöbben minden bizonnyal a kilencfokozatú automatára voksolnak majd.
Az alumínium széles körű használatának köszönhetően a márka jelentős súlycsökkentést ígér, de ennek mértékéről egyelőre nem nyilatkoztak. A terepes kvalitásokat a fejlett, széria összkerékhajtás segíti elő, a 212 mm-es hasmagasság pedig hozzájárul. Az első és hátsó terepszög 25 és 31 fokos, míg a típus rámpaszöge 21 fok. A kis Discovery akár 45 fokos emelkedőkkel is megbirkózhat. A típus premierje a párizsi autószalonon esedékes októberben, miközben az első modellek a jövő év elején érkeznek meg a kereskedésekbe.