Vidékre megy a Golf: elkészült az AllTrack verzió

A kombi, az elektromos, a hibrid, illetve a sportos GTD és GTI verziók után itt a mokány Golf, az AllTrack.

Csizsek Ádám
2014. 09. 29. 5:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Golf hetedik nemzedéke nagyobbat robbant a vártnál, fityiszt mutatva az őt kifütyülőknek továbbra is az élvonalat képviseli. A wolfsburgiak újdonsága természetesen a párizsi autószalonon mutatkozik be, azonban néhány nappal a franciaországi premier előtt lerántották a leplet a kombi Golf emelt, könnyebb terepre alkalmas verziójáról. Ezzel a lépéssel kisebb házon belüli csatát is gerjeszt a Volkswagen, hiszen gyakorlatilag a Tiguan tudását képviseli a Golf AllTrack, azonban aki nem a színtiszta tudást nézi, hanem divatos suv-t szeretne, az úgyis marad a hobbiterepesnél.

A modell követi a 2013-ban bemutatott, de a kínálatban az újdonság érkezése okán már nem kapható Passat AllTrack stílusát, illetve a terepesebb használatra szánt kombik által kijelölt csapásirányt. Ennek megfelelően körben fekete műanyag betétek nyújtanak némi védelmet és kölcsönöznek terepesebb küllemet. Elöl, hátul és alul is kibukkan a kasztni alól némi ezüst betét. A kalandoroknak és aktív családoknak alkalmas modellt a gyártó mintegy 20 milliméterrel emelte meg a hagyományos kombihoz képest, ami ugyan kevésnek hat, de a terepjárási képességek a stabilitás megőrzése mellett nőttek.

Persze kemény terepre alkalmatlan az AllTrack, de földutakra és lazább burkolatra bátrabban hajthatunk vele. A típus megkapja a legújabb generációs Haldex összkerékhajtási rendszert, 4Motion néven, elektronikus önzáró első differenciállal, ami jó hatással van a képességekre.

Az AllTrack az olyan vásárlók választása is lehet, akik gyakran cipelnek nagyobb terhet, vontatmányt: ez a Golf ugyanis 2 tonnát is húzhat maga mögött. Ennek megfelelően a motorháztető alá az erősebb motorok kerültek. A benzines erőforrások közül az 1.8 TSI lesz elérhető 180 lóerővel és 250 newtonméterrel, ami meglehetősen dinamikus tulajdonságokat biztosít, a kompakt kombi mindössze 7,8 másodperc alatt képes 100-ra gyorsulni; ez a kivitel 6,8 literes vegyes fogyasztást ígér. Dízelfronton szélesebb a paletta, amelyet az 1.6 TDI nyit 110 lóerővel. A kisebb turbódízel 12,1 másodperc alatt teljesíti a 0–100-at, cserébe mindösszesen 4,7 liter üzemanyagot kér 100 kilométerre. A magabiztosabb választást a 2.0 TDI jelenti, amely 150 vagy 180 lóerővel érhető el, előbbi 8,9 másodperces sprintet és 4,8 literes fogyasztást tud, az erősebbik variáns 7,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és 5,1 liter gázolajat gurít le.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.