A Golf hetedik nemzedéke nagyobbat robbant a vártnál, fityiszt mutatva az őt kifütyülőknek továbbra is az élvonalat képviseli. A wolfsburgiak újdonsága természetesen a párizsi autószalonon mutatkozik be, azonban néhány nappal a franciaországi premier előtt lerántották a leplet a kombi Golf emelt, könnyebb terepre alkalmas verziójáról. Ezzel a lépéssel kisebb házon belüli csatát is gerjeszt a Volkswagen, hiszen gyakorlatilag a Tiguan tudását képviseli a Golf AllTrack, azonban aki nem a színtiszta tudást nézi, hanem divatos suv-t szeretne, az úgyis marad a hobbiterepesnél.
A modell követi a 2013-ban bemutatott, de a kínálatban az újdonság érkezése okán már nem kapható Passat AllTrack stílusát, illetve a terepesebb használatra szánt kombik által kijelölt csapásirányt. Ennek megfelelően körben fekete műanyag betétek nyújtanak némi védelmet és kölcsönöznek terepesebb küllemet. Elöl, hátul és alul is kibukkan a kasztni alól némi ezüst betét. A kalandoroknak és aktív családoknak alkalmas modellt a gyártó mintegy 20 milliméterrel emelte meg a hagyományos kombihoz képest, ami ugyan kevésnek hat, de a terepjárási képességek a stabilitás megőrzése mellett nőttek.
Persze kemény terepre alkalmatlan az AllTrack, de földutakra és lazább burkolatra bátrabban hajthatunk vele. A típus megkapja a legújabb generációs Haldex összkerékhajtási rendszert, 4Motion néven, elektronikus önzáró első differenciállal, ami jó hatással van a képességekre.
Az AllTrack az olyan vásárlók választása is lehet, akik gyakran cipelnek nagyobb terhet, vontatmányt: ez a Golf ugyanis 2 tonnát is húzhat maga mögött. Ennek megfelelően a motorháztető alá az erősebb motorok kerültek. A benzines erőforrások közül az 1.8 TSI lesz elérhető 180 lóerővel és 250 newtonméterrel, ami meglehetősen dinamikus tulajdonságokat biztosít, a kompakt kombi mindössze 7,8 másodperc alatt képes 100-ra gyorsulni; ez a kivitel 6,8 literes vegyes fogyasztást ígér. Dízelfronton szélesebb a paletta, amelyet az 1.6 TDI nyit 110 lóerővel. A kisebb turbódízel 12,1 másodperc alatt teljesíti a 0–100-at, cserébe mindösszesen 4,7 liter üzemanyagot kér 100 kilométerre. A magabiztosabb választást a 2.0 TDI jelenti, amely 150 vagy 180 lóerővel érhető el, előbbi 8,9 másodperces sprintet és 4,8 literes fogyasztást tud, az erősebbik variáns 7,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és 5,1 liter gázolajat gurít le.